לתרומות לחץ כאן

עובדת ערביה שמתפללת בגינת בית המעבידה

יש לי עובדת ערביה שמנקה לי את הבית ותמיד בצהריים היא רוצה להתפלל ואני לא מסכימה שתתפלל אצלי בתוך הבית ולכן היא יוצאת לגינה ומתפללת שם האם זה בסדר שאני נותנת לה להתפלל בגינה מבחינת ההלכה? ואני רוצה לדעת האם אני לא עוברת עברה בכך שאני נותנת לה להתפלל אצלי בתוך הגינה?
אודה לתשובתכם המהירה.

תשובה:

אם אפשר עדיף לבקשה שלא תעשה את זה אצלך, אך אם הדבר עלול להגיע לידי איבה ושינאה אין להקפיד על כך במיוחד.

מקורות:

דעת הפוסקים שאין בישמעאלים דין עובדי ע"ז כיון שלא מתכוונים לאל אחר, אולם לגבי כניסה לבית תיפלתם דעת רבים מהאחרונים להקל בזה וכפי שהכריע רבי יצחק אלחנן בשו"ת עין יצחק (או"ח סי' יא) במקום הצורך להתפלל בבית תיפלתם, וכן נהגו להיכנס למערת המכפלה ולהתפלל שם אע"פ שעשאוהו מסגד, וכן העלה בשו"ת יביע אומר (ח"ז יו"ד סי' יב).

אולם יש מהאחרונים שהחמירו בזה משום שגדר תיפלתם הוא גדר של עבודה זרה או משום שמיוחד שלא לשם עבודת ה' דווקא עי' בארוכה בזה בשו"ת דברי יציב (יו"ד סי' מ) שמחמיר מאד בזה להיכנס לבית תיפלתם, וכ"כ בשו"ת ציץ אליעזר (חי"ד סי' צא) שאין חילוק בין כנסיה למסגד ואסור להיכנס לשם שדינו כבית עבודה זרה, וועוד האריך בזה (חי"ח סי' מז) שענין ההשתחויה אצלם כעין עבודה זרה ולכן אסור להיכנס, ואם כן הו"ה שאין לתת להם לעשות כן בביתו כמבואר בשו"ע שאסור ליתן לגוי להתפלל בביתו, ובודאי שבמקום האפשר בלא איבה שיש לבקש שלא יערכו את זה בבית או בחצר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל