לתרומות לחץ כאן

2 ילדים מתחת לגיל 5 בתחבורה ציבורית

אשה שנוסעת לבדה עם 2 ילדים מתחת לגיל 5 באוטובוס, האם יכולה לבקש מנוסעת לומר למבקר של החברה שאחד הילדים הוא תחת חסותה, ע"מ שלא תצטרך לשלם, למרות שבפועל הנוסעת לא עושה למענו כלום?

תשובה:

שלום רב,

נושא זה קצת מסובך, משרד התחבורה מפרסם בנוסח זה: "ילדים עד גיל 5 – ללא תשלום, חייבים בליווי מבוגר". נוסח זה משמע שמבוגר אחד יכול ללוות שני ילדים. אגד מפרסם בנוסח זה: "כל נוסע שברשותו כרטיס נסיעה, או תעודה המקנה לו זכות נסיעה, רשאי לקחת עימו  ילד אחד עד גיל 5 ללא תשלום נוסף. עבור ילד נוסף מתחת לגיל 5 יש לשלם על פי תעריף הנסיעה של ילדים מגיל 5 עד 10… ילד מתחת לגיל 5 המצטרף לנוסע (הנמצא באוטובוס) במהלך הנסיעה חייב בתשלום על פי תעריף הנסיעה של ילדים מגיל 5 עד 10". משמע שמבוגר יכול לקחת חינם רק ילד אחד, ושהילד חייב להיות איתו מתחילת הנסיעה עד סופה.
למעשה הנוסח הקובע הוא הנוסח הרשמי של התקנות או תנאי הרישיון של החברה, ויש לברר זאת בפניה למשרד התחבורה. אם נדע את הנוסח נוכל לדעת האם מבוגר אחד יכול לקחת שני ילדים, או להעביר ילד לחסות מבוגר אחר, ומה נדרש מן המבוגר כדי שייקרא שהוא לוקח איתו את הילד. כל עוד שאינני יודע את הנוסח המדויק אינני יכול להשיב לא לאיסור ולא להיתר, אבל אם מוצאים מבוגר שיכול לקחת את הילד מתחילת הנסיעה עד סופה, ודאי שאין בעיה, שהרי אין דרישה שהמבוגר יהיה ההורה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל