לתרומות לחץ כאן

חרקים בקטניות – חלק ג' – ברירת קטניות


ברירה במסננת:

הדרך לברירת קטניות ולאבחנה בפסוקאים הינה רק על ידי שימוש במסננת כדלהלן: במסננת אורז מניחים כמות קטנה מהקטניות, מרקדים את המסננת מעל משטח לבן, הקטנית נשאר במסננת, ואילו הפירורים הקטנים יעברו דרכה ויפלו על המשטח הלבן, כעת יש להמתין מספר רגעים, להתבונן מול מקור אור חזק בפירורים שסוננו, ולנסות לאתר פסוקאים. באם הם חיים, נבחין בהם בקלות. הם אינם עפים אלא נעים בהליכה מהירה ולעתים בורחים בקפיצה, בדומה לפרעושים, וכך נבחין בהם. באם הם מתים יש לנסות ולאתרם תחת מקור אור חזק. הם הדומים במבט ראשון לכינים. חלקם בעלי כנפיים הנראות בבירור ודומים לפרעושים.

ברירה על השולחן:

לאחר הברירה במסננת, יש לעבור לשלב הברירה השני המוכר הישן והרגיל, ולחפש את הזחלים, והחיפושיות. שוטחים את הקטניות על גבי שולחן בגוון בהיר, או מעל גבי מפה לבנה, ותרים בעין בוחנת אחד חיפושיות או זחלים הזוחלים בין גרגירי הקטניות, או אחר גרגירים האכולים בצורה המעידה על כך שהזחל הוא זה אשר חורר את החור בכדי לבקוע מתוך הגרגיר בו שכן מאז היותו ביצה או גולם. באם נמצא חרק או זחל מת, מוציאים את גווייתו וממשיכים לברור את הגרגירים היטב. באם נמצא חרק חי, מחזירים את החבילה כולה למכולת.

להרצאות – מצגות בברירת חרקים וענייני כשרות [email protected] 052-6016266

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום רב ,לפי דעת הרב ויא ישנו צורך להציף את הקטניות וחלק מהדגנים במי מלח לפני הבישול בנוסף לשני השבים הראשונים- הסינון והברירה על גבי משטח לבן , מה הפסיקה ההלכתית ? איך יודעים מה מחוייב ומה לא ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *