לתרומות לחץ כאן

נגיעה באשתו נדה

שלום רב,

(אני שואל שאלה זו בשם אשתי), לאשתי נמשך דימום מעבר לתקופת הנידה, בשל כך ובשל הישנות המקרים ובשל תופעות נוספות היא פנתה לרופאה ולאחר בדיקות התברר כי יש לה סוג של גידול על הרחם שגדל כל הזמן, הדימומים ממשיכים בלי קשר לכלום אפילו לאחר הפוגה ארוכה, אני לא שואל בקטע של התייחדות אני פונה בשביל לתת לה תמיכה – האם מותר לחבק אותה ולתמוך בה גם פיזית?

תשובה:

לא הבנתי מדבריך אם הגידול הוא ברחם עצמה וגורם לדימום ווסתי, או שהגידול מחוץ לרחם וגורם דימום שאינו דימום ווסתי, אם זה גורם דימום ווסתי, דין הדימום ככל דיני נדה, אם הדימום הוא דימום שאינו דימום ווסתי אינו מטמא, אולם מעכב את עשיית הפסק טהרה, ולאחר שהאשה נטמאה מדם ווסת אינה יכולה להיטהר עד שיגמר אף דימום זה.

באותו זמן אין להקל במגע פיזי בוודאי אם זה למטרת חיבה כחיבוק וכד', ובין אם הנגיעה היא למטרות אחרות כגון להקימה מהמיטה וכד', חיבוק וכד' יש בו איסור תורה, ונגיעה שלא לשם חיבה לדעת השו"ע יש בזה איסור תורה ולדעת הרמ"א לפחות איסור דרבנן, ואין להקל בזה.

לדעת רבים מהפוסקים איסור זה של נגיעה של חיבה הוא בכלל "גילוי עריות" שהחיוב בזה הוא "יהרג ואל יעבור".

אם היא ח"ו חולה או מרותקת למיטה, לכתחילה יש לשכור לאותו זמן אחות שתטפל בה, במקרה שזה עולה כסף רב ואינך בעל אמצעיים, למנהג האשכנזים יש להקל להקימה ולהשכיבה על ידי הפסק בגד, למנהג הספרדים אין להקל גם בזה.

מקורות:

שו"ע יו"ד סי' קנה צה סט"ז-יז. ש"ך שם, לגבי דין עריות באיסורי נדה עי' טהרת הבית (סי' א הערה א) שהאריך בזה טובא,

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. כואב מאד לשמוע על המצב אליו נקלעתם, ועל הקושי הגדול בו אתם נתונים.

    אולם כאן אולי זה המקום ללמוד בחיים איך בונים מקושי סולם לעלות בו, ולא להפוך את הקושי לבור לנפילה.הנכם מתמודדים עם קושי חיצוני – גדול, שמשפיע רבות על המערכת הזוגית ביניכם, היות והגידול גורם לדימומים בלי סוף, ואין דרך אפילו לחבק ולחזק במגע פיזי.

    אולם באפשרותכם ללמוד בתקופה הקשה הזו איך מילים יכולות לחבק, איך מעבירים הרגשות ללא מילים. ואיך מתנחמים אחד בזרועות השני ללא מגע.

    יתכן וזו הזדמנות בלתי חוזרת עבורכם, לבניה של הזוגיות שלכם למקומות שנדיר שבני זוג יכולים להגיע למקומות אלו.

    יתן ה' ותראו מהרה רפואות וישועות יחד.

    ובהצלחה!

    הרב יהודה ליב אוירבך

    מנהל ואחראי המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב",

    נייד. 052,7643333

    פקס. 02,6587006

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל