לתרומות לחץ כאן

ברית מילה

כבוד הרב שלום רב,

שאלתי הינה בנושא ברית המילה.

לפני שנה בדיוק ערכנו ברית מילה לבני, אציין שבמהלך ולאחר הברית בני לא היה שקט עקב כאבים עזים. המוהל אמר שהכל בסדר וכמובן עשה גם ביקור בית לאחר מספר ימים והמשיך לטעון שהכל תקין ואין מה לדאוג. כמה ימים לאחר הברית, אישתי שמה לב שבאזור הכיפה של איבר המין נמצאת נקודה קטנה ולבנה בגודל של ראש סיכה. בחלוף כמה חודשים, כאשר בני הגיע לגיל 8 חודשים, הנקודה גדלה לכארבעה מילימטר קוטר. בשיחה עם אורולוג נאמר לנו כי הילד סובל מתופעה הנקראת: Inclusion Cyst או במילים פשוטות-ציסטה. בנוסף ציין האורולוג כי הברית לא בוצעה בצורה "יפה" וכי נותרה מעט עורלה והציע לבצע ניתוח תיקון.

טילפנתי אל המוהל בכדי שיתן את חוות דעתו, כמובן שהוא עדיין היה דבק בגירסתו כי הברית הינה 100% ולא פחות. כשנשאל לגבי הציסטה – ציין כי אין טעם לגעת וכדי מאוד שלא לבצע את הניתוח (גם לציסטה וגם לתיקון הברית) הייתי זקוק לחוות דעת נוספת ולכן פניתי למוהל נוסף אשר בחן את בני ואמר כי אין מה לגעת בילד. כשנשאל אין להוריד את הציסטה, ציין "שים על זה מישחה".

כבוד הרב, אני אדם מאמין החוזר בתשובה. יש לי אהבה וסימפטיה ליהודים חכמים ולרבנים. עשיתי בירור נוסף דרך האינטרנט, בדקתי ומצאתי כי בכדי להפתר מהציסטה הפעולה הינה ניתוח. (אין לחמוק מזה) ההחלטה להרדים את בני בכדי לבצע את הניתוח לא היתה קלה, אך בסופו של דבר החלטנו (אני ואישתי) כי אין מנוס וחייבים להוציא את הציסטה. בני עבר את הניתוח בהצלחה. שאלתי: ברצוני לכתוב מכתב המגולל את המיקרה ולידע את המוהל שביצע את הברית ואת מחלקת פיקוח מוהלים ברבנות הראשית? אני לא מעוניין להגיע למצב בעוד מספר שנים ולגלות כי ישנה בעיה באיבר המין של בני עקב הסיפור המפורט מעלה.

בכבוד רב, גיא

תשובה:

לאורולוג אין נאמנות לפסול ברית כיון שדין ערלה לא תלוי במונחים הרפואיים שלה, אלא במונחים ההלכתיים שלה, לכן צריך להתייעץ בקשר לזה עם מוהל מומחה, ואפשר לבקש מהרבנות הראשית שתפנה אותך למוהל שיחליט אם אכן יש ענין של תיקון לברית.

בקשר לנושא של הציסטה, יש לברר גם כן במחלקת המוהלים ברבנות הראשית, הנושא מחד גיסא הוא רפואי נטו, מצד שני כל טיפול באיבר זה בגוף יכולים לעלות שאלות קשות בכשרות הילד לנישואים ["כרות שפכה"] ולכן כל טיפול במקום זה יש לדאוג לפני כן לדעת מה הוא סוג הטיפול ולהתייעץ לאחר מכן עם רב מומחה כדי לדעת אם יש לערוך את הטיפול.

בהצלחה!

מקורות:

עי' רמב"ם (מילה פ"ב ה"ד) שאין לחזור לאחר שפירש מהמילה על ציצין שאין מעכבין, ודעת הכס"מ (שם ה"ו) שלדעתו אף ביום חול לא יחזור ויתקן, ודעת הטור סי' רסד שצריך לחזור בחול על ציצין שאין מעכבין, ועי' שו"ע יו"ד סי' רסד סעיף ה' שהביא הרמ"א דעת הטור שלכתחילה יחזור על כך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל