לתרומות לחץ כאן

תרומת זרע לאינם-יהודים

שלום וברכה,

אני מכיר בעל ואשה שהם גויים גמורים, והבעל אינו יכול להוליד, והם כבר הרבה שנים ביחד, והם מחפשים תרומת זרע,

האם מותר ליהודי לתרום להם לצורך ישוב העולם?

תשובה:

אמנם יישוב העולם הוא בהחלט ערך חשוב, וכמו שאמר הכתוב, "לא תוהו בראה, לשבת יצרה", ודבר זה מתקיים הן על-ידי יהודים, והן על-ידי אומות העולם. אך מאידך, אין לאדם לתרום זרע ישראל בשביל שיוולד מזה אדם שאינו יהודי. לזרע ישראל יש קדושה יתרה, והחומרה המופלגת שבה התייחסו פוסקי הזמנים לנישואי חוץ, היא בגלל הנושא של הוצאת זרע ישראל מקדושת ישראל. כמובן, חומר זה נאמר על חיתון בין יהודי לבין גוי, ולא על תרומת זרע, אבל העיקרון קיים גם בשאלה דנן, ולכן אין לתת תרומת זרע של יהודי לזוג של אינם-יהודים.

יתרה מזו, הפקת זרע לצורך תרומת זרע כרוכה באיסור חמור של "הוצאת זרע לבטלה". יש מן הפוסקים שהתירו, בדרכים שונות, להוציא זרע לצורך טיפולי פוריות (ולא ניכנס כאן לעניין רגיש זה), אבל מה שהתירו, בדוחק, הוא רק לצורך החובה העצמית של מצוות פרו ורבו, ולא בשביל עיקרון כללי של יישוב העולם — הן לצורך יהודים, וקל וחומר לצורך גוים. ואם בשביל יישוב העולם, הרי שלא חסר זרע בבנק הזרע, והם יכולים להביא ילדים לעולם בלי להיזקק לזרע יהודי.

ברכה והצלחה בכל.

מקורות: אין הרבה מקורות בנוגע לשאלה זו. אולם, ישנם מקורות בנוגע לעשיית שידוך עבור גוים, כשיש מתירים, ויש מחמירים, וראה בכך בחוות יאיר (סימן קפה), ובשו"ת חיים ביד (יו"ד יט), ובשו"ת זרע אמת (ח"ג, סימן ק, עיי"ש שמתיר), ובשו"ת ציון לנפש חיה (סימן ס"ה, ע"ש להחמיר ע"פ ירושלמי). ייתכן שכל הנידון הוא רק בנוגע לעובדי עבודה זרה, ולא בנוגע לאינם יהודים שאינם עובדי ע"ז. כמובן, גם לדעת המתירים, אין להקיש בין שידוך לבין תרומת זרע, ואין צד היתר בנוגע לשאלה דנן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל