לתרומות לחץ כאן

השתתפות אב – גוי – בברית של בנו היהודי (בבית הכנסת)

שלום
בת דודתי נשואה לגוי- נוצרי, בקרוב תלד בן, שבוודאי תערך לו ברית כדת כדין, אך השאלה האם הגוי יכול להיות נוכח בברית בבית הכנסת? קבלנו תשובות שונות. אשמח לתשובה ברורה.

תודה

תשובה:

אחד מהאסונות בדור שלנו הוא נושא נישואי תערובת, לצערנו רבים לא מבינים את הדבר, וה' יערה עליהם רוח טהרה ממרום.

מותר לנכרי להיות נוכח בטקס ברית מילה שעורכים ליהודי, אולם וודאי אם הדבר מהווה כעין הסכמה לעצם החיים המשותפים של היהודיה עם הנוצרי, אין זה דבר המתקבל על הדעת, ולכן הדבר תלוי מאד באופן אשר בו יתקבל האב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מודה על התשובה
    מבינים את הדבר וכולנו פועלים לתיקון המצב, אבל על מנת שנוכל לקרב אותו אלינו ולגיירו (מה שקרה קרה ואין דרך חזרה כרגע), משתדלים להפוך אותו לחלק ולא לתת לו להרגיש "סחורה פגומה".. בכל אופן, הבנתי מהתשובה כי הוא יכול להיות נוכח בטקס, לא משנה היכן נערך הטקס? האם הוא יכול להכנס לבית הכנסת ולהיות חלק? נהוג שהאב מוסר את העולל…האם זה מקובל? אפשרי? מותר?
    אנחנו נקרעים בין המוסר, המקובל, המותר והאסור לבין הקבלה והרצון לשמור את בת דודה שלי קרובה אלינו.

  2. א. לצערינו גרים מסוג הנ"ל הם גרים שקשים כספחת, כך מבואר בדברי הרמב"ם ועוד, וגורמים הרבה בעיות, שהרי הם לא באמת רוצים להיות יהודים.
    ב. לעצם הענין, אין שום "יחוס" בין האב הבילוגי לבנו, שכן האב גוי והבן יהודי, אף לאחר שיתגייר לא יהיה שום יחוס לבן זה לאביו, אשר על כן אין לתת לגוי להיות המוסר לידי הסנדק, המצוה של ברית מילה היא על יהודי ולא על נכרי.
    ג. מותר לגוי להיות בבית כנסת, אם עומד בכבוד ומכבד את המקום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל