לתרומות לחץ כאן

אישה הזמינה שיפוץ מצבה לאמה והתגרשה

לכבוד הרב שלום רציתי לשאול שאלה שמציקה לי מאוד כבר מספר שנים, לפני 10 שנים בערך הלכתי לבית קברות עם בעלי לשעבר לקבר של אמא שלי והיה שם משפץ מצבות שהציע לשפץ את המצבה של אמא שלי הסכמתי והוא נתן את הפלאפון שלו, המחיר היה 400 שקל,והבעיה היא שבעלי לשעבר לקח את המספר פלאפון של המשפץ מצבות והוא לא היה מוכן לתת לי את המספר עד היום שכבר למעלה מ 10 שנים אנו גרושים. השאלה היא כיצד אני אשלם את ה 400 שקל למשפץ מצבות, וגם ניסיתי לחפש אותו שם והלכתי לבית הקברות ולא מצאתי אותו את המשפץ מצבות מה לעשות?.

בתודה.

תשובה:

את פטורה לגמרי מהחוב הזה ולא צריכה לדאוג כלום.

מקורות:

לפי דין תורה, אישה נשואה אין לה על פי רוב כסף משל עצמה, והבעל לא היה חייב להסכים לשפץ את המציבה ואם הסכים הרי זה על חשבונו. ואינו דומה למבואר בשו"ע אבן העזר סוף סי' פח בבעל שהוריד אריסים לנכסי מלוג של אשתו שפטור, ששם התכוון להשביח את השדה כדי לאכול את הפירות, ולאחר שהתגרש האישה אוכלת את הפירות, אבל בנידון זה הסכים כמחווה לאישה, ולכן חייב אף לאחר שהתגרש, וכדין המבואר בשו"ע חו"מ סי' שיב סעיף ט.

גם אם נאמר שהחוב הוא של האישה, במקרה שהאשה אינה יודעת מיהו המשפץ וההוא אינו תובע פטורה, לפי הקצות בסי' קד סק"ב בכל נושה שאינו תובע אין חיוב לשלם, ואף לפי החולקים, לא מצאנו שיהיה דין גזל הרבים בחוב של הקפה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל