לתרומות לחץ כאן

שלום בית שהתערער בעקבות המצב הכלכלי

כבוד הרב
אני נשוי 10 שנים, כל חיי עבדתי בהייטק והפרנסה הייתה טובה מאוד. לפני 4 שנים פוטרתי מעבודתי. המצב בבית הפך קשה וניפרדו דרכנו, בעוד חודשיים אנו עומדים בבית המישפט לעניני משפחה. אשתי יוצאת כול ערב עם חברות ואינה מוכנה לשמוע על שלום בית (אישה מורדת). מצד שני כול חיי הייתי רשע וכופר ומכיוון שאני מאוד אוהב אותה, בצר לי פניתי לבורא עולם והתחלתי לומר תהילים בכל חצות לילה ולשמוע את פרשת השבוע, ולהתחנן לבורא עולם שיאחד אותנו מחדש כחתן וכלה ויהפוך את ליבה לאהבה.

כבוד הרב

מה עלי לעשות לשלום בית, כי חיי אינם חיים ללא אשתי מצד אחד מורדת היא, ומצד שני צדיקה גמורה, שלולא שלחה אותי מעליה לא הייתי לומד תורה.

אני אומר כל יום תהילים ומבקש מבורא עולם שיחזיר אותי לביתי אבל לא לבד, אלה שיחזיר אותי לביתי עם תורה בביתי.

אנה תשובתך

תשובה:

שלום רב.

הנך מתאר מצב לא קל כלל להתמודדות, בהרגשתך: בתקופה בה היית במיטבך הכלכלי אשתך הייתה לצידך ונהנתה ממנעמי החיים שהצלחת להביא לביתכם המשותף, וכשהמצב הכלכלי הורע גם היחס ביניכם הורע, לדבריך הדברים קשורים אחד בשני, האמת שכבר מצאנו בחז"ל הקשר בין המצב הכלכלי לשלום בית (עי' מסכת בבא מציעא סוף פרק ד') אך זוג שבונה חיים נכונים יודע לעבור גם משברים כאלו "יחד" ואילו אתם עברתם זאת כל אחד עם עצמו, ומכאן הריחוק הגדול שקרה ביניכם.

אולם לדבריך, רעייתך אינה מעוניינת לשמוע על האפשרות לנסות ולבנות את הבית מחדש, והיא נעולה על האפשרות של פירוד, אני מאמין שלוּ כדבריך שעד למשבר הכלכלי הכל התנהל על מי מנוחות, תצליח אם תנסה נכונה למצוא מסילות לליבה לשכנעה בכך שכדאי לפחות "לנסות" ליישב את המשבר ביניכם.

מה שלא ברור לי זה ההקשר שאתה עושה בין ההתקדמות הרוחנית שלך (שאגב, ראויה להערכה מרובה) לבין הרצון להישאר במערכת הנישואין, קורים מקרים רבים שאנשים מתחזקים תוך כדי משבר בחייהם, אבל לא אשתך היא זו שגרמה לך להתחזק, אלא אתה במצבך קיבלת על עצמך חיזוק, ולכן אינני מוצא כל הקשר בין הדברים.

אאחל לך הצלחה רבה בניסיון לשכנע את רעייתך למצוא יחד חיים מאושרים.

הרב יהודה ליב אוירבך

מנהל ואחראי המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב",

מפקח ארצי במרכזי הטיפול של "מרכז החינוך"

טל. 02,6587003

נייד. 052,7643333

פקס. 02,6587006

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל