לתרומות לחץ כאן

עמדת התורה בנושאים שנוגדים את התורה

אל הרב היקר
אני נמשך אך ורק לנשים (אם כי יש לי לפעמים קצת בעיות בקטע של זוגיות אבל לאיזה גבר לא ) ואם זאת קצת קשה לי עם היחס של כמה רבנים להומסקסואליות .
הרבה פעמים שומעים על מקרי הסתה ושנאה כלפי הציבור הגאה אני לא בא להגיד שאסור לך להשמיע מחאה אבל האם האמירות שלכם לא גורמות להסתות שהינם אלימות וגזעניות ?

אני מאוד נגד אלימות התעללות בחיות ושוביניזם ולכן קשה לי עם חלק מהדעות שמושמעות הרבה פעמים מגורמים דתיים

אביעד -איש שלום

תשובה:

לידיד איש השלום.

מחד, אני מזדהה עם עמדתך בכל הנוגע לאהבת שלום, לאהבת הזולת, ואף לאהבת השונה. אין שום חוק ודין המחייב אחידות בין השונים, וחלילה להסית לאלימות.

אך עם זאת, צריך לעמוד על כך שבכל הנוגע לציבור הגאה, עמדת הרבנים אינה רק "הבעת דעה", כמי שמשמיע דעה בנוגע להתחממות גלובאלית, וכדומה. התורה מתארת את המעשה ה"גאה" כ"תועבה", ורבנים המשמעים עמדה זו אינם עושים כלום מעבר לציטוט דברי התורה. אין כוונתם בכך להסית, אך כוונתם להוקיע, להרחיק בתכלית המרחק, ולדחות לגמרי את עצם הרעיון של היחס האינטימי בין שני גברים. בעבר, לא היה צורך להתבטאויות הרבנים, כי הנושא לא הועלה לפורום הציבורי. כיום, "הקהילה הגאה" מעודדת את ההצטרפות אליה בדרך פומבית, ומשתדלת בכל מיני אמצעים לעשות נפשות להגדיר את ה"קהילה", הרבנים מרגישים את הצורך להתגונן, וללחום את מלחמת ה', מלחמת התורה, נגד אותם דברים שמוגדרים כ"תועבה".

כמוך, אני מצפה, מחכה, ומתפלל לשלום, ובעיקר שלום פנימי בקרב ישראל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל