אני מאוד סובלת מחבירה בכיתה.היא יתומה וכבר שלושה ימים שהיא רודפת אחרי.{אני די במעמד טוב בחברה והיא לא}האם יש לי בעיה לענות לה?ואם היא מקפידה עלי זה נחשב לחמור ביותר?אם ההצקה שלה גורמת גם בהרמת ידיים?
צריך להתייעץ עם יועצת הבית ספר.
אם אותה יתומה עושה דברים שלא אמורים לעשות, אין להקפיד על קפידתה, אולם יש להזהר שלא לגרום לה צער מיותר.
היום מסתמא אין זו גניבת דעת, שהרי המורים יודעים על העתקות המצויות.
יש בזה משום גניבת דעת, גם אם יודעים באופן כללי שיש כזו תופעה, כיון שבודאי לא רוצים שזה יהיה ולמעשה לא ידוע להם על פלוני או אלמוני ואותו פלוני שעושה זאת הוא גונב דעתו של המורה, והדברים פשוטים
האם צריך לבקש מחילה מאותו מורה? שהרי המורה יכול להיפגע מכך שתלמידו העתיק ויהא בזה יותר צער ונזק מאשר אם לא ידע.. איך חוזרים על זה בתשובה?
אם המעתיק לא קיבל כסף אינו צריך לבקש מחילה רק תשובה על העבירה. עיין כאן.
אני מאוד סובלת מחבירה בכיתה.היא יתומה וכבר שלושה ימים שהיא רודפת אחרי.{אני די במעמד טוב בחברה והיא לא}האם יש לי בעיה לענות לה?ואם היא מקפידה עלי זה נחשב לחמור ביותר?אם ההצקה שלה גורמת גם בהרמת ידיים?
צריך להתייעץ עם יועצת הבית ספר.
אם אותה יתומה עושה דברים שלא אמורים לעשות, אין להקפיד על קפידתה, אולם יש להזהר שלא לגרום לה צער מיותר.
היום מסתמא אין זו גניבת דעת, שהרי המורים יודעים על העתקות המצויות.
יש בזה משום גניבת דעת, גם אם יודעים באופן כללי שיש כזו תופעה, כיון שבודאי לא רוצים שזה יהיה ולמעשה לא ידוע להם על פלוני או אלמוני ואותו פלוני שעושה זאת הוא גונב דעתו של המורה, והדברים פשוטים
האם צריך לבקש מחילה מאותו מורה? שהרי המורה יכול להיפגע מכך שתלמידו העתיק ויהא בזה יותר צער ונזק מאשר אם לא ידע.. איך חוזרים על זה בתשובה?
אם המעתיק לא קיבל כסף אינו צריך לבקש מחילה רק תשובה על העבירה. עיין כאן.
השאר תגובה