לתרומות לחץ כאן

שתיית אלכוהול מופרזת

האם מותר לחלק ערק בבית כנסת כל שבת אחרי התפילה, כי ישנם גברים ששותים יותר מכוס וחוזרים שיכורים הביתה, אני ביקשתי שיפסיקו את זה כי בעלי שותה במידה לא מבוקרת והוא אלכוהליסט וגם קורה אצלם בתורה.הוא חוזר שיכור, כשמקדש מגמגם ונרדם על השולחן, מה עושים עם זה?

תשובה:

על פניו השאלה נראית כשאלה הלכתית, אולם מבין השורות זועקת ההתמודדות היומיומית שלך עם מצב לא קל.

אלכוהוליזם היא בעיה שניתנת לטיפול גם אם הוא קשה וארוך לפעמים. כיום הבעיה והקושי הוא כבר לא רק "שלו", אלא זה הפך להיות בעיה "שלכם" את לא מצליחה להתמודד עם התופעה וכל מה שכרוך בה, ואני מאמין שהקושי שלך הוא לא רק בשבתות, אלא שעד שחילקו בבית הכנסת את הערק אז עם כל הקושי שהיה במהלך השבוע השבתות נתנו לך את הכוח להמשיך הלאה, ומאז שמחלקים את הערק בבית הכנסת גם השבתות הפכו להיות חלק מהסיוט המתמשך.

אולם מתוך דברייך נשמע שאת לא מוותרת (ואת אכן ראויה להערכה רבה על כך) ואת מעוניינת לעשות הכל בכדי להביא את הסדר בבית אל מקומו הנכון, ולכן אל תוותרי בנושא, אך לא נקודתית בעניין הערק של שבת, אלא באופן כללי על המערכת הזוגית שלכם מומלץ לכם מאד להיכנס לאיזה תהליך של טיפול או ייעוץ מתאים, וממילא כבר לא יהיה חסר לו הערק ואת תוכלי להתחיל להרגיש את החיים ואת הקשר ביניכם אחרת.

בהצלחה רבה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל