לתרומות לחץ כאן

ברכה בלא כוונה

שאלה:

אסור להזכיר שם ה לשווא. האם כשאדם מברך ללא כוונה זה לא נקרא לשווא?
תודה.

תשובה:

צריך לכוין בכל הברכות שאדם מברך, אולם בדיעבד אם לא כיון יצא ידי חובה [למעט ברכה ראשונה של תפילת העמידה], ואמנם נחלקו הפוסקים אם ברכה בלא כוונה נחשבת לברכה לבטלה, ובברכה לבטלה נחלקו הראשונים אם נכלל בכלל הזכרת שם ה' לשווא, ולכן יש להקפיד מאד לכווין בברכות, אולם מי שבירך ולא כיון אסור לו לברך שוב ובזמנינו אף כאשר לא כיון בברכה ראשונה של תפילת העמידה, כיון א' שלא בטוח שיכוין שוב ונמצא מברך ב' פעמים לבטלה, ב' כיון שזה מחלוקת אם צריך לברך שוב ההלכה היא שספק ברכות להקל.

מקורות:

שו"ע או"ח סי' ס' ס"ד, ובמשנה ברורה שם ס"ק י, ובשו"ע סי' קא ס"א.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל