לתרומות לחץ כאן

הסרת קעקוע

שאלה:

כבוד הרב שלום.
שמי טל יש לי שאלה בעברי בטיפשותי עשיתי קעקוע בגב (של חמסה אם זה משנה..) מכיוון שהרגשתי שיש עליי עין רעה,וגם כי רציתי קעקוע.. כיום אני מתחרט על זה גם כי התבגרתי וגדלתי וגם מטעמי דת.
בתקופה האחרונה התחזקתי מעט אני מקפיד ללכת לבית הכנסת שישי שבת,תפילין וכו'..
מה אני עושה עם הקעקוע אני לא מרגיש בנוח עם זה.
תודה מראש

תשובה:

אין צורך לעשות דבר בזה, [אם יש שם ה' בתוך הקעקוע, זה שאלה רצינית, ויש שהתירו במקרה זה כדי שלא יהיה שם ה' מונח במקום בזוי להורידו על ידי גוי בלייזר].

איסור קעקוע הוא בעשייתו, ולא במה שהוא עשוי כבר, עיקר התשובה היא חרטה על הנעשה, ולומר זאת בפירוש [אפשר לומר זאת ב"על חטא" שאומרים ביום כיפור, ולהזכיר ענין זה במפורש "על חטא שחטאתי בעשיית כתובת קעקע"], וכמובן לקבל על עצמך לא לעשות זאת שוב, ובזה שב וכיפר.

אסור לנסות להורידו על ידי עשיית קעקוע אחר עליו, אולם מותר להוריד על ידי לייזר או ניתוח כירורגי שמקלף חלק מהעור, אך כפי שידוע לי זה דבר לא בריא ועלול לגרום לדלקות וכד', ואין צורך בזה.

לסיום אציין כאן לדברי הנשר הגדול הרמב"ם בהלכות תשובה (פרק ז' הלכה ו'):
"גדולה תשובה שמקרבת את האדם לשכינה שנאמר "שובה ישראל עד ה' אלהיך" ונאמר "ולא שבתם עדי נאם ה'" ונאמר "אם תשוב ישראל נאם ה' אלי תשוב" כלומר אם תחזור בתשובה בי תדבק. התשובה מקרבת את הרחוקים. אמש היה זה שנאוי לפני המקום משוקץ ומרוחק ותועבה והיום הוא אהוב ונחמד קרוב וידיד"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל