לתרומות לחץ כאן

כיבוד אב כשהאב מתנהג במידות לא טובות

שאלה:

שלום כבוד הרב
שמי … כיום קצין בצבא בן 30
אבי אדם רודף על הכבוד וכעסן המנבל את פיו כמו ברבר על כל דבר קטן עד כי כך שאפילו אינו מוכן לסלוח מזה שנים בשום צורה ואופן ללא מעט בני משפחה קרובים איך מתמודדים עם אדם הרודף כבוד ללא גבולות ופורפורציה

תשובה:

מצות כיבוד אב ואם הינה מצוה מן התורה ללא קשר לצורת התנהגות של ההורה. הגמרא (קידושין ל:) מספרת על מקרים בהם נהגו הורים לבזות את ילדיהם באופן חמור ביותר, ועם זאת, מבואר בגמרא שחובת כיבוד הורים לא פוקעת. מצד שני, עוד מסופר בגמרא על מקרה שהעריך הבן שלא יוכל להעניק את הכבוד, ובשביל שלא יעבור על ציווי התורה של כיבוד אב ואם, הוא העתיק את מקום מגוריו למקום מרוחק, בשביל שלא יבוא לידי ניסיון שאינו יכול לעמוד בו.

במענה על שאלתך, יש להדגיש קודם כל את החובה לכבד הורים, גם אם הם מתנהגים, לפי הערכתנו, שלא כהוגן. במידה והדבר אפשרי, עליך להתגבר על הרצון "לחנך" את אביך, ולהתייחס אליו בכבוד ואפילו באהדה (קשה, אני מבין) למרות חילוקי הדעות וההשקפות שביניכם. במידה ואתה מכיר בעצמך שלא תוכל לעמוד בניסיון, תשתדל להתרחק ממנו: אם יש עוד קרובים בסביבה, ועלול להתפרץ וויכוח וכד', פשוט אל תגיע, תמציא תירוצים, וכדו'. ועם זאת, כשאין משהו ברקע, תרים טלפון אל האבא, ודבר אתו בשיח של בן ואב, כך שתהיה לו תחושה שאתה משתף אותו מחיים שלך, ומכבד את דעתו.

הרבה הצלחה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל