לתרומות לחץ כאן

מעשר כספים מהחזרי מס

אחרי מבוא השלום והברכה.
בצרפת מי שנותן נדבה למוסד מקבל קבלה ועם הקבלה הזאת מנכים לו כארבעים אחוז מסכום הנדבה ממסים שהוא צריך לשלם אולם זה עד גבול מסויים בשביל טובת הנאה זאת אפשר לנכות רק עד אחוז מסויים מרווחיו.
למשל מי שנותן מאה יורו מורידים לו ארבעים יורו מהמיסים שצריך לשלם .
עכשיו לאלה שמקפידים מאוד על נתינת מעשר כספים זה עושה שיש כאן רווח של ארבעים יורו וראיתי בספרים שעל רווח כזה לא צריך לתת מעשר כספים.
שאלתי כך ראובן ושמעון מקפידים מאוד על מעשר כספים ראובן חייב למעשר אלף יורו אבל הוא לא יכול כבר לנכות את זה מהמיסים שלו שכבר נתן יותר ממה שיכול לנכות מהמסים.האם הוא יכול לתת את האלף יורו לשמעון שהוא יתן לצדקה ויקבל קבלה על שמו כך שהוא יוכל להנות מטובת הנאה זו ועוד ירויח מזה ארבעים אחוז שהם ארבע מות יורו. ואם כן האם על הארבע מאות יורו שינכו ממיסיו צריך לעשר ולתת ארבעים יורו לצדקה.
בברכת התורה ולומדיה

תשובה:

אכתוב את כללי ההלכה ובזה יבואר גם תשובה לשאלתך

א. מיסים שמחמת העסק כמס הכנסה וכד' אין נותנים עליהם מעשר [כיון שזה לא נחשב להכנסה]

ב. אדם רשאי לתת את המעשרות תמורת קבלה, ולאחר מכן להגיש את הקבלה למס ההכנסה אע"פ שעל ידי כך מרויח שזה נחשב כתשלום מס הכנסה מה ששילם לצדקה.

ג. אדם שהורידו לו 40% מחיוב המס, כנגד הצדקה ששילם אינו צריך להפריש מתוך זה מעשר לצדקה, כיון שהפריש כבר עשירית מהכנסותיו.

ד. אם אינו זכאי לכך, ונותן לחבירו קבלה וחבירו מקבל הטבה זו ומחזיר לו את ההטבה, הרי עליו להפריש מעשר מהכסף שקיבל מחבירו כיון שזה כסף חדש שלא היה לו ונחשב למתנה.

מקורות:

ראה כאן

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לא הבנתי למה הסכום שנוכה ממס הכנסה לא יקרא כהנסה חדשה, הרי כשחישב המעשר לא חישב רק מה שנשאר אחרי המס א"כ על חלק זה עדין לא הפריש מעשר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל