לתרומות לחץ כאן

עולם הזה ועולם הבא

שלום,
העולם הזה- 'עלמא דשיקרא', עולם הגשמיות.
העולם הבא-עולם שכולו רוחניות,שכולו טוב.

איך מגיעים לעולם הבא? שתי גישות:
א.מתים
ב.מביאים אותו לכאן-עולם הבא,עולם שבא.

ע"פ גישה ראשונה, אחרי המוות אנו מגיעים לעולם הבא אם התנהגנו בהתאם בעולם הזה.
ע"פ הגישה השנייה, אנחנו נגיע לעולם הבא כבר לפני המוות, אם עשינו דברים מסויימים.

הכול טוב ויפה.
אך יש לי בעיה אחת עם הגישה הראשונה
האם יכול להיות, שאני אמות, אחווה את העולם הבא, אך אחזור מיד לגוף חדש-אוולד מחדש, ולא אזכור כלל שהייתי שם?
או
האם יכול להיות שאני אחשוב כול חיי שהעולם הבא נמצא אחרי המוות, ושכעכשיו עובדים. ובנתיים אפסיד את העולם הבא-שאמור להיות כאן? וכך חיי עברו בלי כלום. ואז אחזור לגוף חדש, ואשכח שלא ניצלתי את חיי הקודמים?

אשמח לקבל תשובות, גם אם הם חלקיות.
אני זקוק לסדר.

תודה.

תשובה:

אמרו חז"ל כי "היום לעשותם ומחר לקבל שכרם". כלומר, עולם הזה הוא עולם של עבודה, ועולם הבא הוא עולם של קבלת השכר.

כל זמן שאנחנו בעולם הזה, במציאות העולמית הסובבת אותנו, אנחנו קיימים במסגרת של עבודה. זה נקרא "עלמא דשיקרא" בגלל שהעבודה היא להחדיר אמת לתוך עולם של שקר, להחדיר אור לתוך עולם של חושך — שזהו כל עניין עבודת האדם בתורה ובמצוות. עולם הבא נסתר מאתנו כל זמן היותנו בעולם הזה, כי גילוי השכר כל ימות עולם העבודה הוא מנגד את "כללי המשחק". עד כדי כך הוא נסתר, שהגמרא לומדת עליו את דברי הפסוק "עין לא ראתה אלקים זולתך", שאפילו נביאים לא התנבאו לעולם הבא.

המוות אינה כרטיס כניסה לעולם הבא. רק מי שמוכן, שהשלים את חוק עבודתו בעולם הזה, יכול להיכנס לעולם הבא, ואין אפשרות של חזרה מפה לשם ומשם לפה. אולם, צריכים לדעת שגם בהיותנו כאן, אנו מכינים לעצמנו את העולם הבא, כפי שאמר הכתוב, "אדם הולך לבית עולמו". הולכים לאותו עולם שאנחנו מכינים לעצמנו על-ידי מעשינו כאן. לבסוף, לאחר שההכנה שלמה, מגיעים אנו לאותו "עולם הבא" שיצרנו על-ידי עבודתנו לפני הקב"ה.

ענין ה"חזרה" לעולם הזה, אינו לאחר "קבלת שכר" בעולם הבא, אדם שקיבל שכר בעולם הבא, אינו צריך לשוב לעולם הזה, הרי תיקן את נפשו, המדובר בספרים הק' לגבי חזרה ב"גלגול", הכוונה על חלקים מנפש האדם שלא תיקן אותם כראוי בהיותו כאן בעולם הזה, ולאחר פטירתו חלקים אלו יכולים לרדת שוב לגוף חדש, אולם חלקי נשמתו שכבר השלים, הרי הם מתענגים בעולם הבא על ה'.

ונמצא: אין אפשרות שתחווה את עולם הבא ושוב תחזור לכאן, כי מי שמגיע לשם סיים את עבודתו, ושוב אינו חוזר לעולם העבודה; אין אפשרות שתפסיד עולם הבא של כאן, כי אין כזה דבר; ואין כזה דבר "חיים שעוברים בלי כלום" — כל מעשה שאנו עושים, אפילו כל מחשבה, יש לה השלכה, אם לבנות ואם לסתור, אם לשכלל את אותו עולם הבא המחכה לנו, ואם לדחותו.

בהצלחה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל