לתרומות לחץ כאן

תבנית סיליקון לאפית פרוה בשרי או חלבי

שאלה:

1. תבנית העשויה מסילקון האם מותר לאפות בה עוגה חלבית ולאחר מכן לאפות בה פשטידא פרוה שתאכל עם בשר.
2. מה הדין אם אפו בה דבר פרוה בתנור בשרי, האם מותר לאפות בה לאחר מכן דבר פרוה בתנור חלבי או שהיא נעשתה בשרי.

תשובה:

1. כשהיא בת יומא לכל הדיעות [לפי מנהג האשכנזים] אין לאפות בה פשטידא פרוה על דעת לאוכלה עם בשר, וכשאינה בת יומא יש אומרים שמותר ויש אומרים שאסור, והמנהג להחמיר לכתחילה, אולם בדיעבד בכל מקרה בין בבת יומא ובין כשאינה בת יומא אם כבר אפו מותר לאכול עם בשר.

2. אם אפו בה פרוה בתנור בשרי, ולא הניחו אותה על הרצפה של התנור כשהיא מלוכלכת או שלא היה שם רוטב בין התבנית לתנור, מותר לאפות בה דבר פרוה בתנור חלבי.

מקורות:

עי' שו"ע יו"ד סי’ צה ס"ב  ובדי השולחן (ס"ק לג וביאורים ד"ה אם היה הכלי) במחל’ הפוסקים אם מותר לבשל פרוה בסיר חלבי על דעת לאכל עם בשרי, שדעת החכמ"א להחמיר ומדברי הגר"א מוכח להקל, ועכ"פ נקטו כמה מהפוסקים להחמיר כהחמ"א.

2. עי' שו"ע יו"ד סי' קח לגבי דין ריחא, וכאן כיון שאין דבר בעין לא נאסרת הקדירה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. עיקר השאלה היתה האם תבנית "סילקון" דינה כתבנית אלמיניום, כי שמעתי שאין תבנית סילקון בולעות כשאר התבניות. ולכן אגב אין צריך הכשר לתבניות אלו ואין צריך להגיעלם או להטבילם.

  2. סיליקון הוא חומר כעין פלסטיק [אינו עשוי מחומרי מתכת] דין הכשר שלהם לא ברור כ"כ, ודעת רבים מהפוסקים שדינם ככלי חרס לפחות מספק, ולגבי טבילת כלים, כיון שאינו לא חומר מתכת או עץ או זכוכית אינו חייב בטבילה אולם לגבי סגולת בליעתן אינו תלוי אלא עם זה דומה לזכוכית שדינו "שיע ולא בלע" או שמא הוא כחרס "שאינו יוצא מדי דופיו לעולם", ולכן נחלקו בו הפוסקים אם מועילה בו הגעלה או לא

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל