לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

רפואה הומפאטית לפני התפילה ובשבת

שאלה:

יש לי איזה בעיה קטנה, ב"ה אינני חולה אך יש לי מיחוש רציני, והלכתי לרוקח שנתן לי כל מיני תרופות טבעיות, וגם אמר לי לשתות מיץ רימונים מיד בבוקר, מותר לי לעשות את זה לפני התפילה, ואם מותר לקחת את זה בשבת?

תשובה:

מותר לקחת את כל מיני התרופה לפני התפילה, אפילו שאפשר להמתין עם זה לאחר התפילה.

אסור לקחת מיני תרופות אלו בשבת, ואולם מותר לשתות מיץ רימונים בשבת, ולכתחילה יעשה את זה לאחר התפילה שלא יראה כעושה לצורך רפואה.

מקורות:

א. לגבי תפילה, עי' שו"ע סי' פט סעיף ג שמותר לקחתם קודם התפילה, ובמשנ"ב שם ס"ק כד ובה"ל ד"ה וכן שאפילו באופן שיכול לקחת לאחר התפילה רשאי לקחת לפני התפילה, ועי' כף החיים שם שהביא מהבית יהודה שאפילו ברפואה שאינה ברורה גם כן מותר לעשות זאת לפני התפילה כיון שעיקר האיסור באכילה ושתיה לפני התפילה הוא כשעושה זאת דרך גאוה אבל כשעושה לצורך רפואה אין בזה משום גאוה.

ב. לגבי שבת אסור לקחת משום שהדברים הללו נקראים "סממנים" ואסור לקחתם רק בחולה שאין בו סכנה, אך לא במיחוש אפילו רציני [אלא אם כן המיחוש הוא כגון אולקוט וכד' שנחשב לחולי ולא למיחוש], וכמבואר בשו"ע או"ח סי' שכח, ואבל מיץ רימונים שהוא מאכל גם של בריאים מותר לקחת את זה אפילו שעושה זאת לצורך רפואה, אך לפני התפילה כיון שכל ההיתר הוא משום רפואה הרי זה כרפואה שאין לעשות בשבת, אך אם לוקח לאחר התפילה הרי זה כמאכל בריאים עי' משנ"ב סי' שכח על סעיף לז

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. יש להעיר שמיץ רימונים איננו רפואה הומיאופטית, אלא רפואה טבעית.

    הומיאופטיה היא כנראה תחום הרפואה ה"אלטרניטיבית" היחיד שנבדק מדעית, ובבדיקות הוכח ככזה שלא מועיל יותר מאשר תרופות פלצבו (תרופות דמי, שכל פעולתן היא בהשפעה הפסיכולוגית על החולה שחושב שמקבל תרופה).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל