אם ברכתי בטעות אחרי אכילת לחם על המחיה, מה נכון לעשות ? ברכת המזון?
תשובה:
צריך לחזור ולברך ברכת המזון.
מקורות:
עי' משנ"ב סי' רט סק"ו.
רבני בית ההוראה
הצטרף לדיון
4 תגובות
This source is not talking about the above case and is only talking about a case where one made a mistake and tried to fix the bracha in the end. where does this mishna brura say that an al hamchaya from the start wouldn't be enough? He doesnt mention this case. I found in the end that Yabia Omer 2:12 discusses this Shayla and how this is a maklokes rishonim and achronim: the chaya adam agrees with the Rav's psak in the end.
אין כ"כ צורך בהבאת דברי היביע אומר, כיון שהוא כלל ידוע וברור בדיני ברכות, שהמשנה ממטבע שטבעו חכמים בברכה לא יצא ידי חובה [ישנו רק נידון באחרונים האם עכ"פ יצא יד"ח מן התורה וחיובו מעתה רק מדרבנן, או שמא לא יצא יד"ח גם מן התורה, אך עצם החיוב הוא חיוב ברור ע"פ הכלל הנ"ל.
אין זה הציון הנכון. הציון הנכון היא סי' קסח שעה"צ סק עא
מחילה מכבוד הרב אבל בחזון עובדיה עמוד רמ כותב שאין לחזור ולברך
This source is not talking about the above case and is only talking about a case where one made a mistake and tried to fix the bracha in the end. where does this mishna brura say that an al hamchaya from the start wouldn't be enough? He doesnt mention this case. I found in the end that Yabia Omer 2:12 discusses this Shayla and how this is a maklokes rishonim and achronim: the chaya adam agrees with the Rav's psak in the end.
אין כ"כ צורך בהבאת דברי היביע אומר, כיון שהוא כלל ידוע וברור בדיני ברכות, שהמשנה ממטבע שטבעו חכמים בברכה לא יצא ידי חובה [ישנו רק נידון באחרונים האם עכ"פ יצא יד"ח מן התורה וחיובו מעתה רק מדרבנן, או שמא לא יצא יד"ח גם מן התורה, אך עצם החיוב הוא חיוב ברור ע"פ הכלל הנ"ל.
אין זה הציון הנכון. הציון הנכון היא סי' קסח שעה"צ סק עא
מחילה מכבוד הרב אבל בחזון עובדיה עמוד רמ כותב שאין לחזור ולברך
השאר תגובה