לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

ברית מילה בתשעת הימים

שמחת ברית מילה שתתקים בתשעת הימים האם מותר לכל המשתתפים לאכול בשר, או רק למנין מצומצם? והאם מותר למשתתפים לבוא עם בגדי שבת או שצריכים לבוא בבגדי יום חול?

תשובה:

כפי שנתבאר כאן

מי שעורך ברית מילה, יכול ללבוש בגדי שבת בשעת עשית המצוה והסעודה. ואף אביו ואמו והסנדק והמוהל והאשה שעושה "קוואטער", אולם שאר המסובין לא ילבשו בגדי שבת. (בפרט בזמנינו שלא נהגו כלל שבני המשפחה ילבשו בגדי שבת).

לגבי סעודת הברית ביארנו שם בסעיף יא ואילך:
סעודת הברית, רשאים לעורכה כבכל ימות השנה וליתן בה בשר ויין, אולם יש חילוק בזה לגבי המסובין בין שבוע שחל בו תשעה באב לקודם לכן. מראש חודש עד שבוע שחל בו תשעה באב, מותר, אף לשאר המסובין דהיינו כל מי שבדרך כלל מגיע מחמת קורבה וכד’ לשמוח בסעודה של אדם זה העושה את השמחה, להשתתף ולאכול עמם בשר ולשתות יין, אולם שאר אנשים שאינם נשארים בדרך כלל אין להם לבוא במיוחד בשביל לאכול בשר ולשתות יין. מאידך בשבוע שחל בו תשעה באב, מותר לכל בעלי השמחה דהיינו אבי הבן הסנדק המוהל ה"קוואטר", וכן כל אנשים הקרובים בקרבה משפחתית2 לאבי ואם הבן לאכול בשר בסעודה, ומלבד זאת רשאי בעל השמחה להזמין עוד עשרה ידידים שאינם מקרובי המשפחה וליתן להם בשר, אולם שאר הידידים אסור להם לאכל בשר ויאכלו מאכלי דגים או חלב3.
ברית מילה שעורכים בערב תשעה באב, יש להשתדל לגמור את אכילת הבשר והיין עד חצות היום, אך אין צריך למהר יתר על המידה, ואף אם נמשכת הסעודה לאחר חצות היום רשאים לאכול בשר ולשתות יין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל