לתרומות לחץ כאן

ילדים וילדות בבריכה

שאלה:

מאיזה גיל יש לאסור על ילדים ללכת לברכה מעורבת. ומאיזה גיל יש להקפיד על כך לעניין אחיות.

תשובה:

החינוך לצניעות הוא ככל מצות חינוך ומאחר וברכה מעורבת יש שם נשים הלבושות בלבוש שאינו צנוע אין לאפשר לבנים ללכת לברכה מעורבת, ובפשטות הגיל בזה מעיקר הדין הוא מגיל 6, אולם במשך הדורות הקפידו שמקטנות שלא יהיו בנים ובנות יחד בלבוש לא צנוע יחד כלל, גם לא לאחיות, בת מעל גיל שש אסור לה להיות בלבוש חושפני לעיני זר, כי דינה כערוה., (קונטרס מלבושי הנשים להגר"ב זילבר זצ"ל הנדפס עם אגרת התשובה לרבנו יונה עמוד י"ג-י"ד) ומאוד הקפידו על נושא הקדושה והצניעות בילדים, יתירה מכך כתבו הפוסקים (שעה"צ סי' תקס ס"ק כה) שאין לזמר לתינוק להרדימו שירי עגבים שמוליד בתינוק טבע רע.

וראה בחובת ההפרדה [בלבוש צנוע] בשו"ת אגרות משה (יו"ד א קלז) שבה"ל (א' כט), ואפילו לגבי בן ואם שאין בהם איסור ערוה, כתב הפ"ת שראוי שלא ישנו בלא בגדים בקירוב בשר וראה שם מעשה נורא שקרא ושלכן יש להזהר בדברים אלו.

ראה עוד בהליכות בת ישראל פ"ז הערה על סעיף יט בשם הגרש"ז אויערבאך לגבי גיל הבאת ילדים לים, שאין להביא בנים מעל גיל שלש לים שיש שם נשים, ובת מותר לה ללכת עם אביה גם כשהיא קצת יותר גדולה, כיון שכולם מכוסים, ונראה מדבריו שלא יותר מגיל שש.

ובאמרי יושר [גרינמן, נשים, הנהגות החזו"א שהביא בשם החזו"א שאין להביא לים של נשים ילד שיכול לזכור מה שראה לאחר מכן, וע"ע שו"ת תשובות והנהגות (א' קטז).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל