אשה אינה יכולה להיחשב כפנים חדשות לצורך שבע ברכות.
מקורות:
פתחי תשובה אהע"ז סי' סב סק"ו.
רבני בית ההוראה
הצטרף לדיון
2 תגובות
יש לציין שהחתם סופר בכתובות דף ז,ב כתב שאשה וקטן מועילים לפנים חדשות, ושהריטב"א שם להדיא כתב שאינה מועילה. ושהקהלות יעקב בסימן ו' רצה לתלות מחלוקת זה ביסוד הטעם של פנים חדשות אם הם משום שמרבים שמחה שאז מועיל אשה וקטן או כהרמב"ם שמחייב הברכה הוא מחמת הפנים חדשות שאז קטן ואשה אינם בר חיובא לזה יעוי"ש.
אכן ידוע בזה הדיעות והארכתי בזה בכתובים, אך מאחר ודברי הריטב"א הוא מן הראשונים והחתם סופר כתב זאת רק בחידושים, ואת דברי הריטב"א הביאו הפוסקים ג"כ, ואפילו יהא משום ספק, הלכה היא שספק ברכות להקל.
יש לציין שהחתם סופר בכתובות דף ז,ב כתב שאשה וקטן מועילים לפנים חדשות, ושהריטב"א שם להדיא כתב שאינה מועילה. ושהקהלות יעקב בסימן ו' רצה לתלות מחלוקת זה ביסוד הטעם של פנים חדשות אם הם משום שמרבים שמחה שאז מועיל אשה וקטן או כהרמב"ם שמחייב הברכה הוא מחמת הפנים חדשות שאז קטן ואשה אינם בר חיובא לזה יעוי"ש.
אכן ידוע בזה הדיעות והארכתי בזה בכתובים, אך מאחר ודברי הריטב"א הוא מן הראשונים והחתם סופר כתב זאת רק בחידושים, ואת דברי הריטב"א הביאו הפוסקים ג"כ, ואפילו יהא משום ספק, הלכה היא שספק ברכות להקל.
השאר תגובה