לתרומות לחץ כאן

החלפת מוצר במוצר בחנות

שאלה:

בשבוע האחרון היה מבצע על חבילת טיטולים באחת מרשתות השיווק בעיר, מאחר שנגמרה להם המידה שהייתי צריך לקחת במידה אחרת והחלפתי ברשת אחרת לאחר שוודאתי שהמידה שאני צריך יש להם הרבה ואילו במידה שאני הבאתי להם היה להם חסר.
בזמן שהחלפתי לא היה שם המנהל סניף כדי לקבל רשות. האם בדיעבד לאחר שהחלפתי אני צריך לחפש אחר מנהל הסניף ולידע אותו על מה שעשיתי.
תודה רבה

תשובה:

מאחר והדבר נעשה ללא בקשת רשות, חייבים ליידע את מנהל הסניף ולוודא שאכן מסכים לכך, ואם לא הרי זה גזל בידך, אם ביקשת רשות מאחד העובדים האחרים, עליך לבדוק האם אכן יש לו סמכות על החלפת מוצרים, במקרה ויש לו סמכות אלא שלא אמרת לו שהמוצר לא נקנה אצלם, יש בזה משום חשש גניבת דעת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יש להעיר, שאם כבר השתמש במוצר דהיינו שאינו יכול להחזירו בעין, א"כ הרי שנפטר בהחזרת המוצר האחר מדין שווה כסף, וא"כ לכתחילה יתכן שהיה חייב לשלם מעות, אך מכיון דסביר שהמוצר נמכר ואינם יכולים להחזיר לו את אותו מוצר, א"כ כבר נפטר מתשלומיו, ואין צורך לידע אותם.

  2. מדובר באופן ש"מחליף" בין הדברים, וזה מעשה גזל בפני עצמו, המחייב "תשובה", אולם אכן צודק החכם המעיר, שמסתבר שלא ידוע לבעלים לא בחסרון ולא בהכנסת המוצר [אפילו לאחר ספירת מלאי יש שינוי רב], ועל כן אין חיוב לידע את הבעלים על כך (ע' שו"ע חו"מ סי' שנה ס"ב).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל