לתרומות לחץ כאן

תחבו כף פרוה לסיר בשרי שנתבשל בו פרוה

בשלתי מרק פרוה בכלי בשרי ובן יומו ,ואחרכך תחבתי כף פרוה במרק כשהיה עדיין על האש. אני רוצה לדעת עם הכף בשרי עכשו או פרוה

תשובה:

לכתחילה יש להתנהג עם הכף כבשרית, אולם אינה אוסרת אם תחבוה בטעות לסיר עם חלב, ולכן יש להגעילה כדי שהכף תישאר פרוה.

מקורות:

עי' שו"ע יו"ד סי' צד ס"ה לגבי תחבו כף חלבית שאינה בת יומא לסיר בשרי בן יומו, שיש להגעיל את הכף, ושאין זה מן הדין אלא חומרא בעלמא ממנהגא, ובטעם הדבר כתבו האחרונים ב' טעמים או משום מראית עין שכיון שצריך לאכול את המאכל כמין הכלי שהוא בן יומו לכן החמירו גם על הכלי שנתחב בו שיהיה לו כדין המאכל שבסיר, או משום שלגבי בליעת כלים נ,ט בר נ"ט נחשב לטעם חשוב. (עי' ט"ז שם וחוו"ד סי' צה סק"י), ולפי שני טעמים אלו יש להתנהג כן גם אם תחבו כף פרוה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. עיין שם בתחילת הסעיף דכתב הש"ך בס"ק יד' דנ"ט בר נ"ט
    בשתי כלים ישתמש כמין האחרון,בגלל שצריך לקבוע תשמיש לכלי (כלומר שהכלי יהיה או בשרי או חלבי) כדי שלא ישתמש בכלי יום אחד לתבשיל פרווה שמתבשל בכלי בשרי ופעם אחרת ישתמש להיפך ועדיף לקבוע כמין האחרון עי"ש הטעם,וזה נאמר באופן שרוצה להשתמש עם הכלי לבשר או לחלב אבל באופן שמעונין להשתמש עם הכלי רק לפרווה אין כאן את הטעם של קביעת תשמיש ולכאורה יכול להשאיר את הכף פרווה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל