לתרומות לחץ כאן

נורטומיגן לתינוק

יש לי תינוק בן 3 חודשים, הוא לא מעכל דייסא רגילה, ניסיתי לתת לו סימליק פרוה, והוא הקיא אותו, האם לתת לו נורטומיגן, או סימליק חלבי.

תשובה:

אפשר לתת לו נורטומיגן ואין חילוק בינו לבין נתינת סמליק חלבי.

מקורות:

סימליק חלבי הוא עשוי מחלב שאינו חלב ישראל [ויש בזה את ההיתר של האגרות משה על חלב שנחלב במחלבות שיש שם פיקוח ממשלתי, עי' שו"ת אג"מ יו"ד ח"א סי' מז ואילך, אך דעת רוב הפוסקים להחמיר בזה וכן נהגו בפרט בארץ ישראל, עי' שו"ת חלקת יעקב (יו"ד סי' לד ואילך) שו"ת ציץ אליעזר חט"ז סי' כה, שו"ת מנחת יצחק ח"י סי' לא].

הנורטומיגן, מפרקים את חלבון החלב שבו על ידי אינזים העשוי מלבלב של דבר אחר, אולם למעשה לא נשאר האינזים הזה, וכן הטעם שלו הוא טעם גרוע, ולא ניתן בשביל נתינת טעם אלא משום פעולה כימית, וכמו כן שיעורו הוא 0.5% מהחומר כולו [דהיינו בטל בשישים], וע"כ אין בזה איסור שלא נעשה בשביל לבטל לישראל.

מסתבר שהנורטמיגן עשוי גם הוא מחלב עכו"ם, וע"כ אין חילוק בינו לבין סימליק.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לכבוד רבני בית הוראה,
    נראה שיש עוד סניף להקל – דהחלב עכו"ם בנ"ד רק הוי אבקת חלב – והג"ר צבי פסח פקראנק זצ"ל מתיר להדיא (שו"ת הר צבי יו"ד ס' ק"ג) מכמה טעמים, עיי"ש. ועוד כנראה מדברי הציץ אליעזר (שהבאת דבריו) נראה שמסכים לזה ג"כ. ועוד מפשטות של לשון של מרן החזן איש (ס' מ"א ס"ק ד') הסכים כעין דעת האגרות משה (אבל לא כתב "דבעל נפש יחמיר") לגבי חלב סתם – דבפיקוח ממשלה סגי. ואף שהחזון איש עצמו חולק על דעת ההר צבי בנוגע אבקת חלב (שם), ומסיק להחמיר; עיין בשו"ת חלקת יעקב (חלק ג' ס' ל"ה סוף ס"ק י') שהעלה בסוף דבריו דאין דעת החזון איש להקל בכל "חלב סתם" כמשמע מדבריו, אלא רק באבקת חלב או רק לילדים קטנים.
    ונמצא מכל הנ"ל דאף שאין חילוק בין השני הסוגים, עדיין יש עוד סניף להקל למי שצריך לסמוך.
    כל טוב,
    יהודה בצלאל שפיץ
    נו"נ בכולל הלכה אור לגולה שע"י ישיבת אור שמח בירושלים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל