לתרומות לחץ כאן

אורח שנמצא במקום שאוכלים שם שלא כפי מנהגו

כבוד הרב.
אני בדרך כלל מקפיד על הכשרים מסויימים לא מחמת שאני יודע שהשאר אינם טובים, אלא בגלל שכך הורגלתי, אלא שחמי שיח' יש מגוון הכשרים נוספים שהוא צורך, אני רוצה לשאול על כך שבפסח שאני מתאכסן אצל חמי אני אוכל כמובן את ההכשרים הנוספים, האם יש ענין שבזמן שאיני נמצא אצלו אני כן יקפיד על הכשרים יותר מהודרים, או שכיון שבין כך אני נאלץ לסמוך על ההכשרים הפחות טובים, שוב אין שום ענין שבביתי אנהג אחרת.
אני מקוה שהשאלה הובנה,
כדרך אגב רציתי לשאול האם יש פרמטר מסויים לבדוק הכשר, או שזה רק על סמך הלך הרוח בציבור.
תודה

א. אדם שמקפיד בביתו על ענין מסוים, כשמגיע לבית בעל הבית אחר אינו צריך לנהוג באותה חומרא, אם הדבר כשר מעיקר הדין, ויתירה מכך, אף אם האורח לא מקפיד על ענין מסוים, ומגיע לבית בעל הבית עם אותו דבר יש מקרים שאף בעה"ב אינו צריך להקפיד על כך, וכמבואר בשו"ע או"ח (סי' קסח ס"ה ובמשנ"ב שם) לגבי פת פלטר.

ועל כן אורח המגיע לבית בעל הבית ובעל הבית אוכל שם מהכשרים שבדרך כלל אין האורח אוכל אותם, רשאי האורח לנהוג כמנהג בעל הבית, הגם שבפסח יש שמקפידים יותר על כך, אך אם הדבר גורם לאי נוחות מצד חמיך, כבוד הבריות עדיף.

באופן כללי קשה להגדיר את רמת הכשרות, והדבר תלוי מאד בשואל, לפי רמתו הרוחנית, מאחר ויש כשרויות שעיקר הכשרות הוא בשביל להציל את ישראל, ויש כשרויות שעיקר כשרותם הוא לתת לציבור המהדרין במצוות את היכולת להדר ולהחמיר יותר. בדבר זה הנך צריך לשאול את הרב שאתה מתייעץ אתו בדרך כלל.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. השאלה הזו די היסטורית ואינני יודע מי ענה… עכ"פ ברור שגם אם בשעת הדחק הוא נאלץ לסמוך על הכשר מסויים שאינו יודע לו רעותא אבל בציבור הוא נחשב פחות, אין סיבה שינהג כך גם בביתו כשהוא יכול להדר, וכי מי שאכל שום יחזור ויאכל שום…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל