לתרומות לחץ כאן

יחוד עם אשה אחרת, ביתום שאמו נמצאת בבית

כבוד הרב.
אני התיתמתי מאבי ל"ע לפני כמה שנים, ומאז אימי שתח' מתגוררת לבד ויש נערה שבאה לישון איתה מדי לילה,
רציתי לברר מה שאני יכול לעשות כשאני חוזר מהישיבה באמצע הזמן ואותה נערה נמצאת, בכדי שלא אכשל באיסור ייחוד.
תודה מראש על היתחסותכם

תשובה:

אם מדובר ביום או יומיים שאתה מגיע לביקור וחוזר לישיבה, ואמך נמצאת באותו מקום אין בכך משום איסור יחוד, אף כאשר אמך ישינה.

כמובן שצריך להיזהר שלא להגיע לידי מצב של איזו שהיא קירבה אפילו מילולית עם אותה נערה [אין הכוונה לומר ערב טוב וכדו', אלא לשיחת רעים וכדו'], מאחר ועל ידי כך יתכן מצב שיגיע לכך שזה יקרא "לבו גס בה" שלא יועיל לכך מה שהאם נמצאת.

כמו כן יש להמעיט לכתחילה כמה שאפשר מאפשרות של יחוד, ולכן אם אפשר להשאיר דלת פתוחה [לא נעולה], ולבקש מאחד האחים הנשואים וכד' שמדי פעם יכנסו לבית גם בלילה, וכיוצא בזה עדיף, כיון שיש דיעות בפוסקים הסוברים שאין להתייחד עם אשה זרה גם כשאמו נמצאת עמו.

במקום האפשר צריך להודיע לאותה נערה שהבן מגיע ושעדיף שלא תגיע באותו יום, וכמובן בימי החופשה יש להודיע לה שלא תגיע כיון שזה זמן רב להיות כל יום ביחד וקשה להקל בזה.

מקורות:

פתחי תשובה (אהע"ז סי' כב סק"ב), דבר הלכה (סי' ח הערה ד) בשם החזו"א, דברי סופרים (יחוד, סי' כב ס"ק לט בשם הבית שלמה, וע"ש ס"ק לח לגבי לבו גס בה שהחמיר באשתו משמרתו וחלק על דבר הלכה, וכל שכן בנדון דידן שרבים המחמירים באמו, נראה שגם הדבר הלכה יודה לאיסור) שהמנהג להקל ביחוד עם אחרת כשאמו עמו, אולם לפי הכללים שנתבארו בגוף התשובה כנ"ל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל