לתרומות לחץ כאן

ברכה על טלית שאולה

שאלה:

מי ששכח טליתו והגיע לבית חמיו ושואל את טליתו מחמיו אם צריך לברך על עטיפת טלית.

תשובה:

השואל טלית מחבירו, אינו מברך על עטיפת הטלית, וכמבואר בשו"ע (או"ח סי' יד) שטלית שאולה פטורה מהציצית, וממילא שאין מברכים על הטלית השאולה, אולם אם שואל את הטלית בקביעות, וכגון זה שבא לבית חמיו ושכח טליתו בביתו, אם נמצא שם יותר מל' יום נחשב לקביעות וצריך לברך.

אולם מאחר ויש מחלוקת בין הפוסקים אם מברכים על טלית שאולה, לכן עדיף לסכם עם חמיו מראש שכל פעם שלוקח את הטלית שמכוין להקנות לו את הטלית על מנת להחזיר, ובמקרה זה יכול לברך.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שו"ע או"ח סימן יד סעיף ג בסוף הסעיף

    "שאלה כשהיא מצוייצת מברך עליה מיד"

    והכל מה שאמר שטלית שעולה פטורה מציצית היינו בגד שאין בו ציצית אזי פטור מלהטיל בו ציצית, אולם על טליתות שלנו שהן מצוייצות ועשויות לשם מצוה ודאי מברך

  2. כוונת הרב המשיב לרמוז למחלוקת הזו, האם בטלית מצויצת ברור לכתחילה שהכוונה בתורת מתנה על מנת להחזיר ראה משנה ברורה שם.

  3. במשנה ברורה שם ס"ק יא מבואר בפירוש שבסתמא המשאיל מקנה לו במתנה על מנת להחזיר. וצריך לברך.
    מנין לקחת את החילוק שרק אם נמצא אצל חמיו 30 יום צריך לברך.
    ?

  4. אני חוזר שוב שכוונת הרב המשיב לרמוז למחלוקת שיש בענין זה כמובא במשנה ברורה שציינת. אכן אני הייתי מנסח את תשובתו אחרת..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *