לתרומות לחץ כאן

שאלות בקשר לפסח

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב היקר… 1. יש לי בבית הרבה צלחות, כפיות וכוסות חד פעמיות, הן נקיות אך אולי בטעות נגעתי בהן אחרי שאכלתי חמץ(לא זוכרת), לכן אשמח לדעת האם אוכל לשמור את הכלים החד פעמיים הללו בארון מסוים ואשתמש בהם *רק * לאחר פסח? (ללא מכירת חמץ, הוריי לא מאפשרים לי למכור חמץ)… 2. בעניין חצובות הכיריים, האם אוכל לנקות חצובה אחת עם מים וסבון בלבד ואז לשים בארון מסויים ולא אשתמש בה בפסח אלא רק לאחר הפסח? (ללא מכירת חמץ), ובחצובה השנייה רק אשתמש – על ידי כך שאנקה אותה ואצפה אותה בנייר כסף… זה בסדר? 3. איננו משתמשים בטוסטר אובן בפסח, האם מותר לנקותו על ידי מגבונים בלבד ואז לשים ברצפה ולא להשתמש בו בפסח אלא רק לאחר הפסח ? (ללא מכירת חמץ)… 4. אותה שאלה לגבי סכו"ם, האם מותר רק לנקותם עם סבון ומים בלבד ואז להניחם בארון מסוים ולא לגעת בהם בפסח אלא רק לאחר הפסח? (ללא מכירת חמץ) … נ.ב, יש לציין שאנו נאכל רק בכלים חד פעמיים שנקנה כמה ימים לפני פסח. תודה רבה רבה לכם על הכל, תזכו לברכות רבות לעד…

תשובה:

שלום וברכה

1. אין כל בעיה ואין שום סיבה לחשש.

2. אפשרי.

3.תראי שלא נשאר בו פירורים.

4. אפשר.

יש לנסות לשכנע את ההורים בדרכי נועם לעשות מכירת חמץ, זה לא דורש מהם כלום ולא יגרום להם שום אי נוחות וכדומה, אין כל סיבה שלא לעשות זאת!

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה מכל הלב על התשובה, ואכן אשתדל לשכנעם ככל יכולתי לבצע מכירת חמץ, אך אם לא ישתכנעו ולא תתבצע מכירת חמץ, אם אזרוק/אסיים לאכול את כל מאכלי החמץ , זה פותר את הבעיה? ולגבי הכלים/הפריטים שהזכרתי בשאלותיי מעלה, אין זה חובה למכור אותם במכירת חמץ אם ניקיתי אותם היטב עם סבון ומים(ללא הכשרה וכו') ואז שמה אותם בארון? תודה ענקית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל