לתרומות לחץ כאן

חינוך ילדים לצניעות

שאלה:

איך מחנכים ילדים לא לגעת במקומות הקדושים? ומה עונים לשאלות סקרניות? (עם כל הכבוד והערכה להורים שלי יהי זכרם ברוך ובלי לעורר עליהם דינים חלילה לא נראה לי שהם קבלו את ההדרכה הנכונה בנושא)

תשובה:

שלום וברכה

 

אם מגדלים ומחנכים את  הילד בצורה נכונה ללא חשיפה לאינטרנט ושטויות ורבות נוכרית וזרה שמצוי בה הרבה מאוד דברים מהסוג הזה, לא צריך לדבר איתו שום דבר, אלא אם כן מזהים אצלו איזו בעיה בתחום זה. הוא לא יודע בדיוק מה המטרה ולא חושב על זה כל כך כשאין גירויים חיצוניים כמו פירסומות או מכשירים טמאים שדוחפים דברים כאלו לראש של הילד בכוח. תן לו לחיות בבריאות ובזרימה טבעית, כשאתה מתחיל לדבר אתה מעורר אצלו מחשבות ודחפים ובעיקר לחצים מיותרים מאיסור כזה או אחר שהוא מתחיל להתקשה לקיים בגלל התיסבוכת שהכנסת אותו, תן לו לחיות בריא ונורמלי בלי לסבך ולתסבך אותו ובשלב הזה עדיף להעלים עין מכל דבר שרק אצלך מתפרש כזה וכזה, הוא בתמימותו [הוא עדיין ילד] לא יודע בכלל מה אתה רוצה.

 

במידה ויש צורך לדבר עם נער מתבגר, כדאי ללמוד בס' עלי שור של הרב וולבה כיצד לבצע זאת, יש גם ספר שנקרא יד שלוחה של הרב שלנגר בענין זה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אולי בנוסח השאלה נשמעתי תוקפני מדי וכביכול יש לי טענות על הורי בגן-עדן. בכל מקרה הם הרי חיו בדור שונה ועשו ככל ידיעתם והבנתם. כיום, כמה עשורים אחרי, יש יותר מודעות ציבורית לדברים.

    עכ"פ היו הרבה שאלות שלא נענו. או שנענו בצורה מזוייפת. גם אם לא אגיד מילה, כשילד שואל איך נולדים תינוקות זה סקרנות טבעית וברור שאין בזה שום כוונה זדונית. אך אם ההורה מאבד שיווי משקל זה מעורר יותר תמיהות. מה עונים?

  2. לא מאבדים משקל, זה דבר ראשון! הילדים הרבה יותר תמימים ממה שאתה חושב, תספר להם שזה נס מיוחד שה' עושה לאמהות, כשאתה אומר את זה בשויון נפש ובשמחה והודיה לה', זה מתקבל לגמרי בהבנה. כשאתה מתחיל להתבלבל ולהסמיק את מבלבל את הילד שלך..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל