לתרומות לחץ כאן

בדיקת חרקים – שומשום / סולת / קמח מלא

שאלה:

לכבוד הרב, יש לי כמה שאלות בנוגע לניפוי ובירור של מספר פריטים, אשמח לעזרה: 1 אני רוכש שומשום אם זה במשקל ואם באריזות סגורות, ותמיד רואים גרעינים עם צבע שחור עליהם או צבעים כהים אחרים. האם זה אומר שהם בהכרח נגועים, כי לא ניתן ליישם בירור של כל גרגיר בגלל גודלו הזעיר, מה עושים? 2 . בסולת, בצורה דומה אני בורר עם האור על צלחת בצבע מנוגד, לרוב זה נראה תקין, אך רואים גרגירים בצבע שחור שנראים כקליפה אולי של משהו או שמעט דומה לפרג, האם זה תקין ככה להשאיר להשתמש? 3 בקמח מלא לא ניתן לברור את החלק של הסובין שנשאר אחרי הבירור בנפה של החלק שכן מצליח להיות מנופה. אני נוהג לברור את מה שנשאר גם כן באור, והבדיקה פשוטה כי קשה להבחין במשהו חריג בגרגירים זהירים, האם זה בסדר שמשתמש בזה אחרי בדיקה פשוטה יחסית שזה מה שניתן לעשות? תודה

תשובה:

שומשום, יש לבדוק שאין בו קורים או הרבה אבקה בשקית. לאחר מכן יש לבדוק כמו אורז, כלומר, פותחים את השקית ומפזרים על שולחן לבן או צלחת לבנה, ובודקים בין הגרגירים אם מצויים שם חרקים או זחלים, ובייחוד אם הם דבוקים זה בזה.

סולת לא ניתן לנפות, צריך לשים את הסולת על משטח ולהעביר אותו כמו אורז ולהסתכל שאין בין הגרגרים חרקים. בסולת מצוי גם חרקים שחורים וג"כ תולעים לבנים ולכן אנו תמיד ממליצים לבדוק ע"ג משטח שאינו לא לבן ולא שחור/חום. הכי טוב לבדוק ע"ג צבע כתום. אפשר לקנות צלחת פלאסטיק בצבע זה ולברור עליו.

קמח מלא יש לקנות בכשרות שהיא בחזקת נקי מחרקים ובאריזה הרמטית, ואז לאחסן במקרר או אפילו בהקפאה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל