לתרומות לחץ כאן

שירת נשים – האם זה איסור ומדוע?

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני וחברתי לכיתה מעוניינות לשאול אותך שאלה בנושא שמעניין אותנו ביום יום. שתינו מאוד אוהבות לנגן ולשיר ומאוד מחוברות למוזיקה ויש לנו ניסיון על במות. לפי הידע הקודם שלנו, ההלכה לגבי איסור שמיעת קול אישה אינה ברורה ויש מקילים. לכן מעניין אותנו לדעת מדוע לנשים יש איסור לשיר בפני קהל מעורב?

תשובה:

שלום וברכה

כאשר מדובר בהופעה פיזית בפני גברים אין כל מחלוקת ולכל הדעות הדבר אסור בתכלית. הסיבה לכך, היא משום שזה עלול לגרום לגברים הרהורי עבירה. ההרהור אסור בפני עצמו גם אם בפועל לא יביא לידי איסור. בנות צעירות לא מודעות לכך, אבל כל נושא הצניעות וחלק ממנו ענין השירה בפני גברים ענינו הוא כך. המחלוקת שהזכרת היא לגבי שמיעת שירת נשים ברדיו באופן שהגבר אינו מכיר את האשה ולא ראה אותה מעולם, כך שדמותה לא עולה במוחו בשעה שהוא שומע את שירתה.

חשוב לציין, שיש הרבה אופציות לשירה ונגינה בפני נשים, יש מסיבות בתי ספר, הופעות לציבור נשים ועוד, יש בהחלט אפיק כזה גם בתוך הציבור החרדי, ואפשר לשמור על ההלכה לגמרי ויחד עם זה לא לזנוח את התחביב היפה.

שבוע טוב ובהצלחה

מקורות:

בשו”ת בית שערים סי’ נג צידד להקל באופן שאינו מכירה כלל ולא ראה מעולם אפילו את תמונתה, וראה שו”ת שבט הלוי ח”ג סי’ קפא שדחה דבריו בחריפות, ולדעתו אין סברא זו אמורה אלא לענין ראיית בגדי צבעונים של אשה, שכיון שאינו מכירה אין בכך גירוי ליצרו, אבל שמיעת קולה גורם להרהורי עבירה  גם כשאינו מכירה. וכן הורה הגרי”ש אלישיב. אולם, בשו”ת אור לציון ח”ב פ”ו סעי’ יג הקל בזה לענין שמיעת קול אשה ששרה מבית אחר כשאינו מכירה. אך, באופן פרקטי נראה לי ברור שכמעט לא ניתן לעשות זאת, ואין לי ספק שאדם שיביא עצמו לידי נסיון כזה יראה אותה אפילו רק לרגע קל ואז כבר איסור גמור הוא לשמוע את שירתה.

על שמיעת קול זמר אשה ברדיו כשאינו מכירה אך ראה פעם את תמונתה, ראה מה שכתבנו כאן מדברי הגר”ע יוסף.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל