לתרומות לחץ כאן

נוסח ברכה ראשונה בערבית

שאלה:

האם הנוסח המדוייק הוא "א-ל חי וקיים – תמיד ימלוך עלינו לעולם ועד" (ובמשמעות זו זה לכאורא כפל לשון) או שמא "א-ל חי וקיים תמיד – ימלוך עלינו לעולם ועד" (אין כאן כפל לשון, זה מתייחס לשני דברים נפרדים) מהסידורים שאני משתמש בהם משמע לכאורא כלשון א' אך זה תימה כאמור.

תשובה:

אני מבין שבחצי הראשון של המשפט מדברים על עצם מציאותו שהיא קיימת לעד, ואחר כך על כך שמלכותו תתמיד עלינו לעולם ועד, ממילא אין כאן שום כפילות.

שבוע טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל