לתרומות לחץ כאן

שינוי שם בעל כרחו של אדם

שאלה:

שלום. יש נושא שמציק לי מאוד ואני לא יכולה להירגע מזה . משפחתי רצתה להוסיף לי שם וכשהתנגדתי לכך, הבנתי שהם עשו זאת בסתר ללא ידעתי ובלעדיי. הבנתי שהם הלכו לבית הכנסת , עשו מעין איזה טקס מסוים על מנת להוסיף לי שם ,עם ספר תורה וכו.. זה היה לפני הרבה שנים. וכמובן שאני לא הסכמתי להוסיף לי שום שם ,ולאחר מכן הבנתי מהם שהם עשו זאת לבד . בתעודת זהות שלי המשפחה ובכל מקום קוראים לי בשמי ,כמו תמיד ללא השם הנוסף. האם עדיין השם הזה ,ומה שהם עשו בבית הכנסת נחשב ? אני לא רוצה לשמוע על ההוספה הזוו ,וזה מנוגד לרצון שלי בצורה מוחלטת , אז האם זה נחשב השם שהם הוסיפו ? כמו כן יש עוד משהו, שאני פשוט לא יודעת איך להגיב לזה . הבנתי שמשפחתי מתפללת עלי , כלומר הם אמרו לי שהם מתפללים והתפללו עלי ,שיקרו דברים איתי שהם רוצים. אבל אני לא מעוניינת בשום דבר ממה שהם רוצים שיהיה איתי ,ומתנגדת באופן מוחלט לרצונותיהם ומעוניינת שחיי יראו ההפך הגמור, ממה שהם מתפללים ורוצים שיהיה איתי. השאלה שלי , האם תפילותיהם נחשבות אז וזה עלול לקרות להתגשם תפילותיהם עלי , מה שהם מתפללים עלי?למרות שאני מתנגדת לתפילותיהם עליי ומה שהם רוצים שיהיה איתי באופן מוחלט , האם אני יכולה להשתנות בגלל תפילותיהם עליי ? שמנוגדות לרצון שלי באופן מוחלט מוחלט . או שיש את זכות הבחירה ? ואם אני לא רוצה אז ,זה לא יקרה ולא יתגשם מה שהם מתפללים עלי. אני ממש מתוסכלת ופוחדת מהתפילות שלהם עלי, שלא יהיה להם השפעה עלי וזה יתגשם מה שהם מבקשים עלי . אני יודעת אולי שהשאלות שכתבתי נשמעות מפגרות ולא קשורות , אבל באמת שזה מטריד אותי מאוד מאוד והייתי רוצה אם אפשר תשובה לחששות שלי . סליחה מראש ותודה .

תשובה:

שלום וברכה

לא ניתן לשנות לאדם שם נגד רצונו, כך מבואר בשלחן ערוך אבן העזר סי' קכט סעיף י ובמפרשים שם, כך שגם אם זה היה אין לזה תוקף [אגב גם שם שקראו בו ולא השתמשו בטל מאליו].

לגבי התפילות אין כל חשש, בורא עולם מקבל את התפילות רק כאשר הן לטובתנו, כך שרק מה שהוא יחשוב שטוב בשבילך הוא יקבל,ף והוא הרי יודע היטב מה טוב בשבילך, רק הוא יודע באמת הכל.

ברכה והצלחה ורפואה שלמה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התגובה . אם אפשר רציתי לדעת, מה הכוונה בזכות הבחירה ? אם יש משהו שהוא נניח לטובתי ואני לא מעוניינת בו , האם אלוקים יגרום לי להבין שזה לטובתי ולבחור בזה וכך יהיה ? או שפשוט הוא לא יגרום לי להבין שזה לטובתי כי אני צריכה לרצות מעצמי להבין את זה וההחלטה אם לבחור בכך תלויה בי?
    אם יש משהו שאני פוחדת ולא מעוניינת שישתנה בי גם רם בעיני אלוקים הוא לא טוב , האם אני שולטת בזה שליטה מלאה וזה לא ישתנה בי , או שאלוקים כן מתערב בזה ?ואז למעשה זו לא זכות הבחירה. תודה

  2. בורא עולם עושה לנו טוב גם אם אנחנו לא מבינים את זה, כל מחלה שיש לאדם כל קושי ונסיון הכל לטובתו, לכפרה או לצורך תכלית עבודתו בעולם וכו', ואנחנו לא מבינים רק מאמינים שכל מה שה' עושה הכל לטובה הוא עושה. כל שכן דברים שגם בעיני אנשים נראים טובים… אינני יודע במה מדובר אבל בהחלט יתכן שבורא עולם לא יתייעץ איתנו לגבי מה טוב לנו… גם הורים מחליטים לילדיהם הקטנים כל מי דברים שהם לא רוצים כמו לאכול אוכל בריא ולא רק סוכריות ועוד, והילדים לא מבינים שזה לטובתם אבל..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל