לתרומות לחץ כאן

איך מכשירים סיר טרף?

שאלה:

איך להכשיר סיר שבישלו בו בשר לא כשר

תשובה:

שלום וברכה

 

סיר זה טעון הגעלה. אופן ההגעלה הוא: ראשית יש לנקות את הסיר היטב שלא ישאר בו שום ליכלוך וכל שיירי מאכל וכל כדומה לזה, כולל בחריצי הידיות ובשאר חריצים שונים.

לאחר מכן ממתינים מעת לעת דהיינו עשרים וארבע שעות מהשימוש האחרון באותו הכלי שנטרף, ואז לוקחים סיר גדול יותר מן הסיר הזה שיוכל כל הסיר להיכנס לתוכו לגמרי, על סיר זה גם לא להיות בשימוש בעשרים וארבע השעות האחרונות. ממלאים את הסיר  הגדול שלא נטרף במים עד שפתו, ומרתיחים על הכיריים את הסיר עם המים. לאחר שמים רותחים כשהם מבעבעים, בעוד האש דולקת, מכניסים לתוכו את הסיר הטרף [כעת רתיחת המים פגה מעט]. ממתינים עד שהמים שבסיר יחזרו לבעבע כשהסיר הטרף שקוע בתוכם, ואז מוציאים את הסיר מן המים הרותחים ורוחצים אותו במי ברז.

במקרה שלא מצליחים להכניס את כל הסיר בבת אחת ניתן להכשירו לחצאין, בתחילה החצי אחד שקוע במים רותחים  ולאחר מכן מכניסים למים את החצי השני.

 

יום נעים ובהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם הסיר אינו בן יומו, כלומר לא היה בו מאכל אסור 24 שעות, אפשר באופן עקרוני להכשיר בו. ולהכשיר אותו קודם, ממלאים מים עד שפתו ואז כשהוא רותח מניחים בזהירות משהו בפנים כך המים עולים על גדותיו וגושלים על השפה, ואז אחר כך ניתן להגעיל בו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל