לתרומות לחץ כאן

שאלות נוספת של מתחזק…

שאלה:

שבוע טוב, זכיתי בשבוע האחרון להתפלל פחות או יותר מספר ימים ברצף ביחיד ואפילו יומיים מנחה במניין (שחרית: הנחת תפילין, ברכת התורה – הבנתי שחובה לומר את ברכות התורה קודם תפילה, שמע ועמידה; מנחה מלאה וערבית מלאה), יש לי קושי עם אורך השחרית, מה הן הדברים החשובים ביותר בשחרית למתחיל (מלבד ק"ש ופרשיות ותפילת העמידה)? ושאלות/ בקשות נוספת מכבודכם, אשמח להמלצה על ספר הלכות למתחילים. ושאלה – האם רצוי שכל אדם יהודי ידע תלמוד ומשנה? כמה אחוזי מבאי בית הכנסת הד"כ בקיאים בחיבורים האלה? ועוד שאלה (שאולי תראה ילדותית): האם אני מחויב להתפלל לפי נוסח מסוים או שניתן לבחור? נגיד אם אני "מתחבר" יותר לנוסח ספרד חסידים בשחרית ולנוסח אשכנז במנחה? או נגיד ואין לי בית כנסת קבוע לפעמים אני מגיע להתפלל במניין של נוסח אשכנז ובהזדמנות אחרת עם חב"דניקים ובהזדמנות אחרת עם בני הציונות הדתית?

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע מה אתה מסוגל, אכתוב את החשוב ביותר, ואחר כך אם גם זה מעיק… נכתוב עוד. הכי חשוב: ברכות השחר, ברוך שאמר אשרי ישתבח, ומברכת יותר אור עד סיום שמונה עשרה. אם אתה מרגיש שגם זה מכביד עליך מאוד, תגיד ברכות השחר, קריאת שמע שלוש פרשיות ותפילת שמונה עשרה.

בנוגע לספרי הלכה למתחילים יש הרבה סוגים וקשה לייעץ, מאוד חשוב שיהיה בבית ספר הכשרות של הרב פוקס, הוא מדריך בכל תחומי הכשרות בבית בצורה נהדרת, בנוגע להלכות שבת מומלץ הספר ארחות שבת של הרבנים גלבר – רובין, לגבי תפילה יש גם ספר של הרב פוקס תפילה כהלכתה. בנוגע לברכות הנהנין מומלץ מאוד הספר שערי הברכה של הרב שטיצברג.

מאוד חשוב ללמוד גמרא ומשנה, לדעת את הדברים ולזכור אותם זה מצריך הרבה מאמץ וחזרות כמו כל דבר שרוצים לרכוש את ידיעתו, ואכן הרבה אנשים יודעים חלקי דברים ולא ידיעה שלמה ומקיפה שזה יותר התלמידי חכמים, אבל עצם הלימדו יש בו חשיבות רבה, זה יוצר חיבור לכל רוח הדברים ולכל ההיסטוריה ההלכתית ובכלל חיבור לתורה מרבה קדושה על האדם.

נוסח התפילה זה דבר רציני, אתה תתפלל אשכנז אבל אתה יכול להתפלל בכל מקום בו תבחר, רק את החלקים שאתה אומר בעצמך ואינם ענין הציבור אתה אומר אשכנז, קדושה תענה לפי מנהג המקום.

ברכת הצלחה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל