לתרומות לחץ כאן

מדיח כלים לבשר וחלב. בישול בשבת. שימוש בתנור לבשר וחלב

שאלה:

שלום כבוד הרב. 1. אם יש תבשיל כמו חמין על הפלאטה (מבושל כל צרכו) ואני פותח את המכסה לבדוק את המצב שלו האם בזה שאני סוגר את המכסה וגורם להוספת חום והרי ידוע שתוספת חום משבח את התבשיל. האם עברתי על איסור אף על פי שהוא מבושל כבר כל צורכו? 2. מה דינם של כלים בשריים וחלביים שהודחו יחד במדיח כלים? מה דעות הפוסקים בזה (ואיך מכשירים אותו. כולל פסח) 3. בתנור אחד איך אפשר להשתמש גם לצורך חלבי בשרי ודגים (כי יש בעיה בדגים ובשר וגם עם חלב למי שנוהג)

תשובה:

שלום וברכה

1. כיון שאין בישול אחר בישול, אין איסור לכסות גם אם זה משביח את טעמו, הנדון תמיד הוא רק כאשר יש חשש שמא משהו לא מבושל כל צרכו [כמו המחלוקת הידועה לענין עצמות, אם יש משמעות לבישולן בזמנינו שמעטים אוכלים את מח העצם].

2. לגבי כלים חלביים ובשריים יחד במדיח כלים, ראה כאן בהרחבה.

3. ראשית לא מומלץ להשתמש גם לבשר וגם לחלב… זה מועד למכשולים. לגבי דגים אין בעיה כי לא מקפידים על בליעות רק על ממשות, וכמו שמותר להשתמש באותו סיר לבשר ודג בזבה אחר זה כך גם בתנור, אבל לגבי בשר וחלב לא כדאי. אמנם מעיקר הדין, אם התנור נקי לחלוטין והוא לאבן יומו מותר לספרדים להשתמש למין השני, ובני אשכנז חייבים ללבן אותו קודם לכן, כלומר להפעילו על חומו המירבי חצי שעה [מומלץ גם לבני ספרד].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל