לתרומות לחץ כאן

ברכות ראשונות – התחלתי לחזור בתשובה

שאלה:

שלום כבוד הרב יש לי שאלה אליך בזמן האחרון אני החלטתי שאני חוזר בתשובה אני בסך הכל בן 14 שומר תורה ומצוות עכשיו ברוך השם אני מברך על האוכל גם אבל אני די מסתבך עם זה אם נגיד אני אוכל לחמניה שניצל ואחרי זה מלפפון ואחרי זה נגיד סתם פיתה עם טחינה אני צריך לברך על כל אחד בנפרד כאילו ברכה ראשונה וברכה אחרונה או שאני מברך על הכל ברכה ראשונה בנפרד ואז ברכת המזון ברכה אחרונה להכל?

תשובה:

ראשית ברכותי החמות להצלחה רבה בדרך החדשה!!

כשאוכלים לחם מברכים רק המוציא פעם אחת ואז כל מה שאוכלים בארוחה טפל ללחם ולא מברכים עליו. כאשר אתה לא אוכל לחם, רק נניח שניצל ותפוח אדמה ואורז, אז אתה מברך על כל דבר בנפרד. כדאי מאוד שיהיה לך איזה ספר הלכה שתוכל ללמוד בו כל יום קצת, כמו קיצור שלחן ערוך, וכן מאוד מאוד כדאי לפנות לסניף לב לאחים באיזור מגוריך לשאול על שיעור תורה או קשר עם אזיה אברך מקומי שיוכל להדריך אותך ולסייע במה שתשאל.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. כל הכבוד לך, איזה מרגש… כשהתחלתי להתחזק, קיבלתי חיים, לפני התהליך הרגשתי – לא חיה בעודי חיה, כאילו חסר לי משהו, ונולדתי בבית החילוני ביותר – ממש ללא ידיעה כמעט בכלל, ושום דבר לא הצליח למלא לי את החסר ולא היה חסר לי כלום, קיבלתי הכל ועדיין משהו הרגיש לי חסר(ומה הסיכוי? למה שארגיש כך? הרי לא ידעתי כמעט כלום בדבר וקיבלתי כביכול הכל, איך עדיין חשתי ריקנות וחוסר? לי זה אמר הכל ואמרתי לעצמי שאני חייבת לחקור קצת), לפני התהליך הייתי עצובה כל היום והכל היה נראה לי ריק וכלפי חוץ חייכתי ואף אחד לא ניחש שאני מרוסקת עם עצמי – מבפנים משהו היה כבוי… מאז ההתחזקות(עדיין יש נפילות ועליות אך לפחות אני נמצאת בדרך ושואפת לעלות גם אם נפלתי), מאז, אני בן אדם חדש והאמת? אותי? גם טוב יותר, מה שפסיכולוג לא הצליח לעשות, האמונה הצליחה – הדרך! (עבורי) נ.ב, במקרה שההורים או המשפחה אינם שומרי מצוות, עדיין חשוב להראות להם אהבה ולכבדם ובעיקר את ההורים גם כאשר הם רחוקים מהדרך שאליה מתחשק לך להיכנס(מציינת למקרה הצורך)… אגב, זה כ"כ הגיוני להבין שיש משהו מעבר ושעלינו לחפש את הדרך, הרי לא ייתכן שיד המקרה או התפתחות(עצם הדבר נשמע ונראה הזוי ובלתי הגיוני בעליל) יכולות ליצור או למקם את האדם עד הלום, ואפילו חיה (איך "המקרה" ידע למקם אותנו עד הלום? אין זה הגיוני הרי כל האיברים מסודרים כראוי ובשיא הפאר, אם לא, היינו נראים כליצנים או שלא יכולנו להתקיים כלל) תראה את כל הפלא שבבריאה, הכל מסודר, הפרצוף, הגוף, פנימי וחיצוני כאחד, הבריאה הססגונית וכו' וכו'… יש כאן תוכנית, מטרה, דרך… התורה היא תורת חיים ואכן היא זו שבאמת העניקה לי תקווה וחיים… א-ל תיבהל אם תחוש תחושת התנגדות כנגד ההתחזקות, כי ככל שאתה תתקדם, ההתנגדות תצמח בהתאם, זה טבעי, כך קרה לי וקורה לי, לא להתייאש, גם אם נפלת – בחיים א-ל תתייאש ותשכח לקום, תתחזק שלב שלב, אתה תגיע עם ההדרכה הנכונה – עם בן תורה שילווה אותך, לא להילחץ, לאט לאט, אתה תגיע… ותודה לכבוד הרב/הרבנים עם התשובות המחזקות והמעניקות ידע ושמחה….

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל