לתרומות לחץ כאן

שישאלו התינוקות

שאלה:

למה בליל-הסדר יש "סימן" לשני נטילות (לכרפס ולהמוציא) ואין שום ציון למים-אחרונים?

תשובה:

כי בזה אין שינוי משאר ימי השנה… כל הרעיון זה הדבר המוזר שנוטלים לכרפס מלבד הנטילה לסעודה…

ועיקר תקנת הסימנים על ידי חז"ל היא משום שיש בלילה זה הרבה שינויים ויש בו הרבה מצוות שלהם פרטים רבים, וצריך לעשות את המצוות דווקא בסדר המסוים שתיקנו חז"ל, והלילה אף נקרא משום כך ליל הסדר. ומכיוון שרוב האנשים אינם בקיאים מספיק תיקנו את הסימנים שיזכירו את הסדר הנכון, ולכן עיקר תקנת הסימנים היא על העניינים המיוחדים שבלילה הסדר, ולא על המצוות שרגילות בכל לילה ובכל סעודה.

ובספר יסוד ושורש העבודה כתב שסימנא מילתא היא ובאותם חמישה עשר מילים של הסדר קדש ורחץ וכו' נרמזו סודות גדולים ונפלאים מאוד, ושיש עניין גם לאומרם בפה מלא כל סימן וסימן לפני שמקיימים את המצווה שרמוזה בו. וכן יש שביארו שיש עניין לומר את הסימנים משום שבכל מצווה ומצווה שעושה האדם צריך לה הכנה והזמנה, וזו גם טעם תקנת הקדמונים של סימני ליל הסדר, לכוון לקיים את המצוות התלויות בו [הגדת ויגד משה]

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל