לתרומות לחץ כאן

רב או נוכל?

שאלה:

הייתי פעם במצוקה כלשהיא. ראיתי פרסומת על רב פלוני ועל הישועה המובטחת שרבים כבר נושעו ורק תפגש איתו והמזל יפתח וכו') מעבר לכך שבכניסה ישב הגבאי שהסביר לי באדיבות כמה צריך לשלם ולאחר מכן כשוחחתי איתו הוא אמר לי דברים שהדהימו אותי מנין לו לדעת זאת לאחר מכן הוא הסביר לי כמה אני צריך להוסיף ע"מ שהוא יוכל לעשות לי את התיקונים ולפתוח לי את המזל וברור שהישועה בא תבא (לא זכור לי בבירור אך כמדומני שהוא גם נתן לי דד-ליין עד מתי אוושע שכמובן זה כבר עבר מזמן) הוא גם ביקש ממני להראות לו את תמונת אשתי כיון שהיא לא יכולה או לא מעוניינת להגיע באופן אישי ע"מ שהוא יוכל לגלות גם עליה מה קורה ולפתוח גם לה את המזל ואכן לאחר ראיה בתמונה הוא אמר לי גם כמה דברים עליה אך מעבר לכך הדבר היחידי שקרה זה שנפרדתי לשלום מסכומי כסף שהיו אמורים לממן אוכל וביגוד לילדים שכ"ל ומשכנתא וכו' הרב גם אמר לי מה עלי לעשות לתיקון נפשי האומללה (כתב לי שם קדוש לכוון, כמו גם פרק ספציפי של תהילים להגיד כשביד ימין מחזיקים ביצה ולאחר מכן מסובבים מעל הראש וכו')

תשובה:

אכן נפלת ביד נוכל, פעם הבאה לפני שאתה הולך תתייעץ באתר דין, כבר הצלחנו להציל כמה וכמה אנשים מנוכלים כאלו… רב זה רק מי שנחשב אצל בני תורה מובהקים כתלמיד חכם הבקי בגמרא ובהלכה, הוא אינו מבטיח שום הבטחות ולא נותן שום סגולות מיסטיות [סיבובי ביצים…], והכי חשוב לא לוקח כסף! אדם נעים ונורמטיבי שאינו מפחיד ומאיים ואינו מגלה עתידות ונסתרות.

ובתורתנו הקדושה נאמר (דברים יח, יג) "תמים תהיה עם ה’ אלוקיך” ומבאר רש" על המקום “התהלך עמו בתמימות ותצפה לו ולא תחקור אחר העתידות, אלא כל מה שיבוא עליך קבל בתמימות, ואז תהיה עמו ולחלקו”.

ויש ספר נפלא שנכתב על ידי תלמיד חכם ומקובל גדול שנקרא הרב יעקב הלל שליט"א על הנושא הזה, שגם הוא נקרא תמים תהיה. וספר זה נכתב בשל מקרים כמו שלך "בהיות כי נתברר שהשנים האחרונות קמו… מעדות שונות שמתחזים באיצטלא של פועלי ישועות ומגידי עתידות… ומתעללים בממונם וגופם של תמימי דרך המדוכאים בצרות רח”ל, הפונים אליהם לישועה". מומלץ לעיין בו.

ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל