לתרומות לחץ כאן

יין פוטר שאר משקין עוד המשך

שאלה:

אחר בקשת המחילה שאני ממשיך בעניין אבל כבודו לא מדייק ולכל היותר יכולת לומר שיש בזה מחלוקת ולא כפי שמשתמע מדבריך .ראה מג"א סי קעד ס"ק יא ,וס"ס ערב, שגם אם שתה מעט יין פוטר את שאר המשקים וכיו"ב כתב הפרי מגדים ר"ס קעז וכן דעת שו"ע הרב שם ס"ד ועי' כ"כ בביאור הלכה שם ד"ה ייין,ע"ש.ולפי זה אני חוזר ושואל מה החילוק בין פת ליין.ואולי יש לומר שלגבי פת מצריכים כזית משום שאין אכילה פחות מכזית כדי לפטור שאר מאכלים,אבל לגבי קידוש רק המקדש חייב לשתות לפחות רוב רביעית כדי להוציא את האחרים מדין קידוש במקום סעודה אבל כדי שיוכלו לשתות משאר משקים די בטעימה בעלמא. אבל עדיין לא ברירא לי מילתא בזה.
בברכה רבה .

תשובה:

לא מצאתי במגן אברהם שמתייחס לכמות, אלא לעצם השאלה האם שתייה בקידוש יש לה חשיבות לפטור שאר משקים, בנוגע לכמות יש למיטב ידיעתי רק את דעת דרך החיים שמספיקה כמות מועטת. שו"ע הרב לא פתחתי כרגע למרות שאני מאמין שזה כמו המגן אברהם פשוט… אבל זה לא רלוונטי כי גם בפת לא הצריך כזית כפי שכבר כתבתי לך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל