לתרומות לחץ כאן

שידוכים

שאלה:

שלום ברצוני לשאול כמה שאלות בבקשה.. נפגשתי עם בחור ממשפחה טובה מאותו רקע .. וגם נאמר עליו כבעל מידות טובות אך הוא מגמגם לפעמים במצבי לחץ וקצת נתקע בשתף דיבור… בהתחלה יצאתי במטרה לבדוק שזה לא קריטי או מפריע במיוחד, ואכן כן הפריע לי לא ברמה קיצונית אבל זה מרגיש לי כמוריד מהערך כלפיו. אך לאחר יעוץ עם כמה גורמים אמרו לי שזה לא דבר שבגללו פוסלים את ההצעה כעת אני אחרי 6 פגישות #ואכן לא ממש מפריע לי אך עדין קצת מציק…?!# תוך כדי צצות לי חששות שהייתי רוצה שיהיה יותר מתמיד בלימוד ולא רק ברמה הרגילה… #השאלה אם צריך לעמוד על הנקודות הללו או שהן יחלפו משום שאינן חשובות/ קריטיות כ"כ… #נקודה נוספת לגבי נתינה שמעתי עליו שהוא עוזר הרבה בבית אך בפגישות אני לא רואה שהוא מציע בקלות למשל שתיה.. לפעמים הוא דוחה את ההזמנה האם אני צריכה להתחשב שהוא עדין צעיר ולא בעל ניסיון לכן הוא מבולבל או שזה נובע מחסכנות או מקמצנות? #והאם זה מפריע שאני יותר גדולה מהבחור כמעט בשנה? # לפעמים בפגישות נוצר קצת מבוכה של מה לדבר… האם זה מעורר נק אדומה או שזה לגיטימי? יש לציין שיש נעימות ומציאת חן מקווה שאני מובנת ואשמח לקבל תשובות לשאלותי.

תשובה:

שלום וברכה

לגבי מה שציינת שהקושי שלו בדיבור מוריד את ערכו בעיניך לא הבנתי מדוע? מדובר במשהו מאוד חיצוני, ואם זה לא מאוד מפריע אני בטוח שכל כך תתרגלי לכך שבכלל לא תשימי לב…

לגבי רמתו הלימודית אינני יכול לייעץ כי אינני מכיר את שניכם, אבל אני מניח שאם ביררתם הכל בסדר ואלו סתם חששות שנובעים מלחץ של שידוך מתקדם…

לגבי הצעת השתייה מאוד הגיוני שמדובר בחוסר נסיון וידע, הרי בלאו הכי יציע בסוף, וגם בפגישה זה דבר סטנדרטי שגם מי שקמצן לגמרי מציע כי זה חלק מהענין, כך שאין כאן שום סימן לשום דבר ממש כלום..

לא מפריע בכלל שאת גדולה ממנו בשנה, סבתי היתה גדולה מסבי בשנה וכל ימיהם חיו כמו ב"שבע ברכות"… זה בכלל לא הפרש.

החלטות טובות ונכונות והצלחה רבה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על התגובה אבל לגבי רמת הלמידה שלו לפי מה שבררתי הוא נמצא בסדרים בד"כ אבל בגלל שהוא עוזר לסבו שהוא קרוב אליו לישיבה ויש לו אישור… בקיצור הוא לא לומד בצורה הכי רצינית והוא גם אומר שלא כ"כ אוהב אלא מה שצריך… ואני יותר טיפוס שמשקיע חשוב לי לא להפסיד חומר וכדו… אפשר לומר שאני מעריכה את עצמי יותר ולא מרגישה הערכה גדולה כלפיו שזה נראה לי מהווה בעיה…ולא מסופקת.. אך מרוצה מהשאר.
    לפי דעתם של ההורים לא נורא ולא צריך להיות מתמיד העיקר מידות וערנות לחיים הייתי רוצה לשמוע מה דעתכם אם אני מובנת מספיק…
    יש לציין שאני יותר דומיננטית בשיחות…

  2. לא יהיה אחראי מצידי לייעץ לך בלי להכיר את שניכם היטב. תתייעצי עם מישהו חכם בסביבתך הקרובה. בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל