לתרומות לחץ כאן

ע"ז באוניברסיטת עממים

שאלה:

שלום להרב, שאלה: באוניברסיטה אחת כאן בחו"ל ארצה"ב של עממים, יש בחצר המוסד צב ענק עשוי מברזל, והסטודנטים שם מאמינים שבצב זה יש לו כוחות, עד כדי כך שקודם מבחן כאשר מפחדים להיכשל בו הולכים אצל הצב ושמים היד בו, מנשקים אותו, או יש כאלה שכאילו משתחוים לו מקצת. אף שהדבר שטויות, מ"מ האם התנהגות כאלה נחשב כע"ז? והוא אסור? ברכה והצלחה

תשובה:

אם הם מאמינים שיש לו כוחות וכו' זה בהחלט עבודה זרה, אבל אני מסופק אם אכן קיים כזה דבר בארה"ב אצל סטונדנטים אינטלגנטיים שמאמינים בכאלו שטויות, כדאי לברר אם זה אכן כך, או שמדובר בסוג של בדיחה… ובגלל החשש מהמבחן הם נגשים אליו ונתלים בכל מה שאפשר אך אין הם מאמינים בו או עובדים לו, ואולי גם כדאי לברר האם זו רק אמונה של הסטודנטים שם לפני מבחן וכדו' שהם נוטים להתלות בכל דבר שהוא. או שאכן יש לכך איזה מנהג מוקדם שם באותו האזור, או האם יש מבוגרים שאכן מאמינים בכוחותיו של אותו הצב. וכאמור מסתבר שאין זה שייך כ"כ באותו האזור. אמנם אכן יש מקומות שאכן ישנם גויים שעובדים ע"ז גמורה.

וראה ברמב"ם [ע"ז ב] שג"כ תלוי בדרך שעובדים אותה: עבודות הרבה קבעו עובדי כוכבים לכל צלם וצלם ולכל צורה וצורה ועבודת זה אינה כעבודת זה כגון פעור שעבודתו שפוער אדם עצמו לו ומרקוליס שעבודתו שיזרוק לו אבנים או יסקל מלפניו אבנים והרבה עבודות כגון אלו תקנו לשאר צלמים לפיכך הפוער עצמו למרקוליס או שזרק אבן לפעור פטור עד שיעבוד אותו דרך עבודתו שנאמר איכה יעבדו הגוים האלה את אלהיהם ואעשה כן גם אני ומפני זה הענין צריכין בית דין לידע דרכי העבודות שאין סוקלין עובד כוכבים עד שידעו שזו היא דרך עבודתו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל