לתרומות לחץ כאן

עבודה במקום מעורב + עם עובדים ערבים

שאלה:

שלום הרב. שאלתי כבר שאלה דומה בעבר, אנסה לחדד אותה שוב בעקבות שינויים המצב. אשמח לתשובה במהרה. אני בת 19 מבית דתי, בגיל 18 נפלתי במקום עבודה לצערי מבחינת צניעות , אבל מהר מאוד ניסיתי לעלות מזה ןרק התחזקתי מאז. כרגע אני מתחזקת מאוד. מטבע הדברים אני כבר חודשיים בחיפושים אחר מקום עבודה שאוכל לממן את הלימודים בעתיד בע'ה. מצאתי עבודה בבית קפה, עבודה שאני מאוד מתחברת אליה בצפון תל אביב עם שכר טוב. התחלתי בה, כמובן שאמרתי לכולם שאני שומרת נגיעה והכל. העובדים מאוד מכבדים אך מדי פעם ללא שליטה יש מצבים שמושיטים יד לאןתן מקום ונוגעים וכאלה. כמובן שהם ישר מתנצלים. השאלה שלי אם זה נחשב עבירה? שיש נגיעות ללא שליטה וכאלה? אסור לעבוד במקום כזה? דבר שני, באותו מקום עבודה יש בחור ערבי שמתנהג בחמימות לכולם וכך גם אלי, צריך לעבוד איתו בשיתוף פעולה ומטבע הדברים נוצר קשר של עבודה. פחדתי ליפול במקום כזה ועזבתי אחרי שלושה ימים – לפני יומיים בדיוק. כעת אני מתחרטת ורוצה לחזור, רואה את העבןדות בשוק ןמתייאשת, מתגעגעת לאןפי העבודה במקום (לא לעובדים אלא לעבודה עצמה) האם אני יכולה לחזור לאותו מקום, וכמובן לבוא חזקה יותר מבחינת הצניעות ושמירת הנגיעה? באופן כללי מותר לעבוד במקום כזה אם מציבים גבולות ברורים? יכול להיות שלא הייתי ברורה מספיק עם אותו בחור ערבי.. אבל אם כן אהיה? אשמח לתשובה. רוצה לציין שאני מאוד טרודה בפרנסה ולצערי בגלל החוסר נסיון כמעט ולא מוצאת מקימות עבודה, ובמקומות רק עם בנות התנאים לא טובים או שאני לא מתחברת לאופי.. אשמח בבקשה לתשובה מקיפה, כדי שעכשיו אעשה את ההחלטה בהתייעצות עם רב ולא סתם מפזיזות.. תודה רבה לכם!!

תשובה:

שלום וברכה

לפי שאת מתארת, חלילה לחזור לשם!! מה הכוונה לפעמים נוגעים?? וזה עוד לפני חמימותו של הערבי… זה לא מקום לנערה יהודיה, בשום אופן! תמצאי מקום עבודה עם בנות, וגם אם השכר הוא חצי זה שווה, באנו לעולם כדי להיות ילדים אהובים לבורא עולם, והוא אבינו אב הרחמן, ואם יראה את מסירותך לשמירת הצניעות, ודאי תזכי אך לטוב וחסד כל הימים. אל תוותרי על צניעותך כנערה יהודיה בת של מלך!

חיזקי ואימצי!!! הנסיון גדול והשכר על העמידה בו הוא עצום בעזרת ה' יתברך!!

שבת שלום ומבורך.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. מדברת שואלת השאלה. אשמח לתשובה במהרה. עשיתי טעות ויצרתי קשר עם המקום לפני שקיבלתי תשובה פה.. אלמד לקח להבא לא לעשות זאת. דיברתי עם המנהל, הוא אמר שאגיע ביום ראשון ונדבר על הפן הדתי מה אפשר לשפר כדי שאמשיך לעבןד אצלם בנעימות. האם מותר לי לחזור ולנסות? והכוונה לנגיעות שיש בעבודה, הן לא מכוונת העובדים אלא נגיעות שנעשות בטעות.. אבל כמובן שאם אגיע ואשמור יותר על המשמר לדעתי זה כמעט ולא יקרה. אשמח לתשובה, האם מותר לי לנסות או בכל זאת להתקשר למנהל ולהגיד לו ששוב התחרטתי? מתנצלת על כך שלא המתנתי לתשובה.

  2. זו שואלת השאלה. לא בטוחה אם התגובה הקודמת עלתה.. בכל אופן כותבת שוב. יצרתי קשר עם המנהל לפני שקיבלתי תשובה מהרב המנהל אמר שהוא מוכן שאחזור ואגיע למשמרות שבוע הבא.. ובראשון נדבר על הפן הדתי נראה מה אפשר לשפר. לגבי הנגיעות שהזכרתי – אלה נגיעות שקורות בטעות בגלל שעובדים ביחד, אבל אני מאמינה שאם אגיע ואנסה לשמור על מרחק גדול יותר בין העובדים זה לא יקרה. האם מותר לי לחזור ולנסות שוב, או שבכל זאת לא כדאי להסתכן? לגבי הבחור הערבי – אם משהו חוצה את הגבול, כמובן שהמנהל יהיה שם לשמוע. ואנסנ להתנהג איתו בקרירות ואולי לא תהיה שום בעיה.. אשמח לתשובה, תודה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל