לתרומות לחץ כאן

מעיל בעל חימום חשמלי – שימוש בשבת

שאלה:

בס"ד שלום וברכה האם מותר להשתמש בשבת במעיל עם חימום פנימי על ידי סוללה, ואם מותר, האם מותר לצאת עמו במקום שאין עירוב? כל זאת באופן שאפשר להפעיל את החימום במעיל מערב שבת, והסוללה יכולה להשאיר את מערכת החימום כל השבת מבלי להשתמש בלחצנים כל שהם. {https://www.amazon.com/upstartech-Lightweight-Adjustable-Temperature-Activities/dp/B0811LNV3K/ref=sr_1_3?dchild=1&qid=1577935593&refinements=p_4%3Aupstartech&s=apparel&sr=1-3}

תשובה:

שלום וברכה

 

לכאורה יש לחשוש בזה מחמת שני החששות: ראשית [מודה שלא הבנתי 100% איך זה עובד, אני כותב על פי הערכה] יש בזה לכאורה חשש של מוקצה של שלהבת, כלומר גם אם נניח שבגדרי כלי שמלאכתו לאיסור זה לא יחשב מוקצה, כי עיקרו הבגד עצמו ולא החימום, וכן זה הרי שימוש לצורך גופו המותר בכלי שמלאכתו לאיסור [כשאין כלי של היתר – מעיל אחר], כאן יש נושא של מוקצה של שלהבת שאסור לטלטל למרות שהוא כלי. כעין מה שכתבו בזה לגבי טלטול מיחם חשמלי בשבת, ראה ארחות שבת ח”ב עמ’ פט ובמילואים שם סי’ ז.

 

שנית לגבי העירוב, לכאורה יש להקל ולומר שכיון שזה חלק מהבגד ותכסיסיו כמו ציצית בטלית, זה לא נחשב משא אלא כמו מלבוש [וכעין מלבוש מאוד עם הרבה פרווה שמאוד מחמם], אבל זו סברא דחוקה קצת, אחר שכאן מדובר במשהו חיצוני בעל משמעות והפעלה משלו, ויש שימוש בבגד גם בלעדיו.

 

לכן למעשה יש להחמיר בזה.

שבת שלום ומבורך

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. נבאר יותר טוב את השאלה
    א. זה לא שלהבת!
    ב. מעלות החום הרבה פחות מ-יד סולדת, כדי שלא יקבלו כויה.
    ג. הסוללה מונחת בקביעות בכיס מיוחד ומטעינים אותה כמו פלאפון, וללא צורך הוצאתה מהכיס.

  2. 1. כל גוף חימום נחשב דינית כשלהבת, ברור לי שאין שם אש מרצדת…
    2. תראה במיפרט, מה שאתה אומר אינו נכון! זה מגיע למעלה מ60 מעלות צלזיוס, אלא שאתה לא מרגיש זאת כ60 מעלות כיון שיש הפסק של הבגד עצמו.
    3. זה ברור, על זה דיברנו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל