לתרומות לחץ כאן

תלמיד שמלכלך את מקלחת חדרו

שאלה:

שלום להרב, שאלה: תלמיד ישיבה שאל אם אסור להשתין במקלחת של חדרו בפנימיה בישיבה? נראה שלא מטעם טומא אלא שדבר מגונה הוא. ולא מרגילו מידה טובה. מ"מ הבאנו כאן לשמוע חוות דעת. ברכה והצלחה

תשובה:

שלום וברכה

ברור שזו מידה מגונה מאוד, הרי הוא לא היה רוצה לעמוד במקום שבו אנשים אחרים עושים דבר כזה, אם כן מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך… כפי שמצינו במסכת שבת [דף לא, א] "דעלך סני – לחברך לא תעביד, זו היא כל התורה כולה, ואידך פירושה הוא, זיל גמור",[ופרש"י דעלך סני לחברך לא תעביד – ריעך וריע אביך אל תעזוב (משלי כז) זה הקב"ה אל תעבור על דבריו שהרי עליך שנאוי שיעבור חבירך על דבריך ל"א חבירך ממש כגון גזלה גנבה ניאוף ורוב המצות: אידך – שאר דברי תורה: פירושה – דהא מילתא הוא לדעת איזה דבר שנאוי זיל גמור ותדע:] כך לימד הלל הזקן את אותו הגוי שבא וביקש ללמוד את כל התורה כולה על רגל אחת הרי שכלל זה הוא מידת יסוד בתורה הקדושה. ובוודאי שדבר זה הוא שנוא ומשוקץ בעיני כל אדם אחר שמעוניין להשתמש במקלחת.
כמו כן יש במעשה זה גסות רבה, ואדם חייב לסגל לעצמו הליכות עדינות צנועות ונעימות. ה"צורת אדם" שבו היא הכלי שהוא מייצר שיהיה מוכן עבורו להשראת השכינה והחכמה, ובאמצעותו יעבוד את ה' יתברך.

יום נעים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל