לתרומות לחץ כאן

בשר וחלב במיקורגל / הכשרת מיקרוגל

שאלה:

שלום לרבנים הנחתי צלחת עם בשר וציפס במקרוגל עם צלחת מעליה שהוצאתי את הסיר ראיתי שהצלחת העליונה נפלה קצת וכן ראיתי שהיה טיפות שוקולד על צלחת המקרוגל מה דין הבשר והציפס?תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

אני מבין מדבריך שהמיקורגל הזה משמש גם לחלבי, במקרה כזה גם אם הצלחת לא היתה נופלת זה עדיין לא אטום הרמטית ואין שום מקום להקל, האוכל אסור באכילה והצלחות הבשריות טעונות כמובן הכשרה, ולהבא ההמלצה היא בכלל לא להשתמש באותו מיקורגל לחלבי ובשרי, אף שמי שמיקל בזה כאשר הכל עטוף בשתי עטיפות הרמטיות שלא נפתחות כלל זה מותר [למעשה זה נפתח והכשרת מיקורגל היא בעייתית וכו' וממש  לא מומלץ].

המיקורגל אף הוא חייב הכשרה, דרך ההכשרה כך:

יש לנקותו היטב היטב שלא ישארו בו שיירים כלל, ולאחר מכן להכניס לתוכו כוס או צלחת מלאים מים לא מכוסה בניילון! ולהפעילו זמן ממושך עד שיצטברו בתוכו אדים רבים כבדים. ואז הוא שוב כשר לשימוש בשרי.

מקורות:

על מקורות ההיתר, ראה שבות יצחק פרק ו בשם הגרי”ש אלישיב, וראה אהל יעקב סי’ קח הערה כו שכך היה מורה הגר”מ פיינשטין, ושכך הורה הגר”י בלסקי זצ”ל, אלא שהורה שהכשרה זו אין לסמוך עליה לענין פסח אלא לענין בשר בחלב בלבד. וראה עוד מאמר נרחב בענין זה בקובץ אור ישראל מאנסי חלק נד, בכל המקורות של הגעלה בזיעה, והביא גם כן מדעת הגרי”ש אלישיב שהקל בזה הלכה למעשה. וראה עוד בס’ הגעלת כלים לרב צבי כהן פרק י סעי’ ד שהביא מקורות נוספים בדין זה. וכן הובא בס’ מערכת השולחן עמ’ שנא בשם הגר”ש וואזנר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה , הרב כתב ואז יוכשר שוב לשימוש בשרי , האם הכוונה כמו בכל הכשרה שניתן לבחור אם ישמש מעתה והלאה לבשרי או לחלבי , האם מספיק להרתיח מים או שעדיף סבון בכוס ?
    והאם יש להמתין 24 שעות לפני הכשרת מקרוגל שהוטרף
    תודה מראש

  2. 1. מה שתחליט, או חלבי או בשרי אבל לא לשניהם.
    2. אין צורך בסבון אבל יש לנקות קודם היטב ולהמתין 24 שעות משימוש אחרון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל