לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

אבל האם מתפלל לפני העמוד בחנוכה / זמן הדלקת נרות בערב שבת חנוכה

שאלה:

שלום כבוד הרב, קודם כל רציתי מאד מאד להודות על התשובות המהירות. רציתי לשאול מס' שאלות: 1. בבית הכנסת שלי מתפלל כל יום שצ אבל. בחנוכה המתפללים לא נתנו לו לגשת. הוא אמר שזה לא בסדר שבבתי כנסת אחרים כן היו נותנים לו להיות חזן. חלק אמרו שאסור לו בכלל לגשת ולק שאסו לו רק את ההלל והגבאי החליט שלא ייגש כלל. רציתי לשאול: מה הדין? 2. עקב פתיחת העזרת נשים עבורי יש כל פעם איזה עניין לסדר עם הגבאי. רציתי לשאול: בית הכנסת חרדי מאד מאד. האם יש בעיית צניעות אם אני פונה אל הגבאי בבקשות הנוגעות לתפילה: למשל לא היו סידורים/חומשים/קידוש בעזרת נשים בזמן תפילה וכיוצב. 3. אני מקבלת שבת חצי שעה לפני מה שכתוב בלוח. למשל מחר שבת נכנסת ב 4:21 ולכן אני מדליקה נרות ב 9 דקות ל 4. השאלה שלי ממתי אפשר להדליק נרות חנוכה? תודה רבה!!!

תשובה:

שלום וברכה

1. המנהג הרווח כדברי הט"ז סי' תרעא ס"ק ח ופרי מגדים שם, שאבל ניגש לפני העמוד למעט בתפילת ההלל, אולם בביאור הלכה בסי' קלב נראה שמצד שאינו ניגש ביום שאין אומרים למנצח. לכאורה הגבאי אינו צודק.

2. אין כל בעיה.

3. בערב שבת חנוכה תדליקי נרות חנוכה חצי שעה לפני השקיעה ומיד אחר כך נרות שבת.

שבת שלום וחנוכה שמח.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בהמשך לתשובת הרב רציתי לשאול: האם אין כאן נדר? אני מדליקה נרות חצי שעה לפני מה שכתוב בלוח הרבה מאד זמן. שנים. אם השבת נכנסת ב 4:21 אני נוהגת להדליק ב 9 דקות ל 4. השקיעה ביום שישי ב 4:43 וזה אומר שלפי הרב אדליק רק ב 4:13 שזה הרבה יותר מאוחר ממה שאני נוהגת.
    כמו כן רציתי לחדד: לא אני מדליקה נרות חנוכה אלא אבא שלי. האם אין לי אפשרות להדליק נרות כמו שאני נוהגת ב 9 דקות ל 4 ואז לשמוע ממנו הדלקת נרות חנוכה ב 4:13 או שלחילופין הוא ידליק ב 10 ל 4. ואני אדליק נרות שבת ב 9 דקות ל 4??

    תודה רבה וסליחה על הנודניקיות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל