שאלה:
מה דעת מרן השו"ע בזמן הדלקת חנוכה צאת הכוכבים או שקיעה? תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה
שיטת השו"ע שיש להדליק בצאת הכוכבים [וכפי שיטתו לענין צאת הכוכבים שפסק כרבינו תם, כלומר 72 דקות אחר שקיעה ראשונה, ירידת גוף השמש מתחת קו האופק, מה שאנחנו קוראים שקיעה]. למעשה נהגו הספרדים, שאף שקיבלו הוראתו בענין שהזמן הוא צאת הכוכבים, מכל מקום בנוגע לזמן צאת הכוכבים נהגו כשיטת הגאונים שהוא אחרי שקיעה ראשונה 13.5 דק', או 18 דק'.
מקורות:
ראה שו"ע סי' תרעב סעי' א וכפי שביארו שם המשנה ברורה בהרחבה רבה.
איך ידוע לנו שמה שהוא פסק לפי רבינו תם זה לא רק לשבת שזה דאוריתא ויש להחמיר?
השו"ע פסק בכל כמו רבינו תם, ראה למשל זמני מנחה וערבית, הוא כלל לא מתייחס לשיטת הגאונים, אבל דעתו לא התקבלה בזה גם אצל הספרדים.
השאר תגובה